Loading...
Leki i suplementy

5 zdrowych nawyków do wypracowania od teraz

Zdrowy posiłek i woda

Czy wiesz, że nasze codzienne decyzje wpływają na zdrowie naszego ciała i umysłu? Dieta, aktywność fizyczna, higiena pracy, radzenie sobie ze stresem, nawiązywanie relacji międzyludzkich, pozwalanie sobie na odpoczynek – wszystko to determinuje długość i jakość naszego życia. W tym wpisie proponujemy, na dobry początek dobrych zmian (a na zmiany nigdy nie jest za późno!), 5 prostych nawyków, które pozytywnie wpłyną na Twoje zdrowie.

O równej godzinie sięgaj po szklankę

Woda, choć nie dostarcza nam składników odżywczych, jest niezbędna do życia. Każdego dnia powinniśmy wypijać ok. 2 litrów dziennie. Orientacyjnie własne zapotrzebowanie na płyny można obliczyć mnożąc swoją masą ciała przez 30 ml. Na przykład osoba ważąca 70 kg powinna wypijać 2100 ml wody na dobę. Część wody przyjmujemy wraz z posiłkami, pijąc jogurt czy jedząc zupę. Jest to jednak około 35% zapotrzebowania (w zależności od stosowanej diety). Całą resztę trzeba dostarczyć pijąc wodę mineralną, herbatę czy soki. Aby wyrobić w sobie dobry nawyk sięgania po szklankę, warto nastawić sobie w telefonie alarm na pełne godziny i słysząc go sięgać po napój.

Wychyl głowę zza biurka

Wielu z nas pracuje za biurkiem. Przez 8 godzin dziennie pozostajemy mało aktywni i tym samym fundujemy naszym nogom obrzęki, uczucie ciężkości i zwiększone ryzyko rozwoju żylaków. Raz na jakiś czas należy zrobić krótką przerwę w pracy i wykonać kilka ćwiczeń. Wspomagająco przy wymienionych objawach przewlekłej niewydolności żylnej można stosować żel Lioton. Jest to preparat poprawiający mikrokrążenie w naczyniach żylnych kończyn dolnych. Jest przezroczysty, nie pozostawia plam, więc śmiało można zabrać go ze sobą do biura i aplikować w czasie przerw.

Daj odpocząć windom

A gdyby tak zamiast pojechać windą wejść na górę schodami? Albo zamiast pojechać samochodem czy autobusem pójść na piechotę lub skorzystać z roweru? Wystarczy 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej przez 5 dni w tygodniu, aby obniżyć ryzyko chorób układu krążenia, nadwagi, otyłości, cukrzycy typu 2 oraz zaburzeń lipidowych.

Odłóż telefon na nocny odpoczynek

Aby dobrze wypocząć w nocy należy zrezygnować z korzystania z telefonu czy z tabletu 2 godziny przed pójściem spać. Ekrany urządzeń elektronicznych emitują światło niebieskie. Mózg interpretuje je jako światło dzienne, w efekcie czego trudniej nam zasnąć. Kiedy już zaśniemy, sen jest zaburzony. Czas realnego wypoczynku znacznie się skraca. Jeżeli już musisz skorzystać ze smartfona przed snem zainstaluj aplikację z filtrem światła niebieskiego. Zastanawiasz się co w takim razie robić przed położeniem się do łóżka? Przychodzimy z pomocą. Można czytać papierowe książki i gazety, słuchać audiobooków lub spokojnej muzyki, wykonać ćwiczenia oddechowe czy rozciągające albo po prostu spędzać czas z domownikami.

Celebruj posiłki

Ważne jest nie tylko to co jemy, ale także to jak jemy. Podczas posiłku warto skupić się właśnie na nim, a nie na serialu czy mediach społecznościowym. Powolne, dokładne przeżuwanie małych kęsów sprzyja lepszemu trawieniu i zapobiega przejadaniu się. Jedzenie w pośpiechu grozi bólem brzucha, uczuciem pełności i sennością. Celebrując posiłki można tego uniknąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *