Loading...
Pytania

Drętwienie małego palca lewej ręki

Pytanie:
Odczywam od 3 miesięcy drętwienie małego palca lewej ręki i nieco mniej palca sąsiedniego. Rtg wykazało: „Zwężenie przestrzeni międzykręgowej pomiędzy C5-C6 /dyskopatia/. Rozpoczynające się zmiany zwyrodnieniowe w części szyjnej kręgosłupa. Zmniejszenie fizjologicznej lordozy kręgosłupa szyjnego.” Otrzymałem dwukrotnie masaże kręgosłupa, „wyciąganie szyi” i bioprądy na lewą dłoń. Nic to nie pomogło. Neurolog przepisał: wit. B, Mydocalm, Aspargin. Bezskutecznie. Lekarz stwierdził, że od strony neurologicznej nic mi nie jest i sugerował przyzwyczajenie się do tego. Ale objawy raczej się nasilają. Czy przyczyna leży po stronie kręgosłupa /mam raczej siedzący tryb pracy/ czy są to sprawy zwiazane np. z krążeniem – serce /bo to lewa ręka/. Drętwienie po obudzeniu sie jest bardziej odczuwalne niż w czasie dnia. Co robić w moim wypadku? Wdzięczny będę za pomoc i życzliwą poradę.
Szczęść Boże.

Odpowiedź:
Opis dolegliwości wraz z interpretacją klisz radiologicznych sugerują, że cierpi Pan z powodu zwyrodnień szyjnego odcinka kręgosłupa. Mogą wtedy występować uczucie sztywności karku, ograniczenie ruchomości szyi, bóle promieniujące do kończyn, zawroty i bóle głowy. Ważną i korzystną informacją jest to, że neurolog nie stwierdził żadnych deficytów. Dyskomfort związany ze zwyrodnieniami jest zwykle problemem przewlekłym. Choroba daje znać o sobie okresami zaostrzeń dzielonymi czasem względnie wolnym od objawów. Właściwe postępowanie polega na umiejętności radzenia sobie z zaostrzeniami i postępowaniu profilaktycznemu, dzięki któremu okresy bez dolegliwości są dłuższe. W trakcie zaostrzeń można stosować leki przeciwzapalne, fizykoterapię, w wybranych przypadkach krótkotrwałe unieruchomienie przy użyciu indywidualnie dobranego kołnierza ortopedycznego. Dobrze również robi fizykoterapia, natomiast przed wyciągami za głowę przestrzegałbym. Właściwa profilaktyka to stosowanie specjalnej poduszki do spania, unikanie przeciążających pozycji (takich jak przeprost i nadmierne obroty szyi), unikanie dłuższego przebywania w jednostajnej pozycji (jak przy pracy siedzącej). Można również praktykować ćwiczenia wzmacniające mięśnie stabilizujące szyjny odcinek kręgosłupa, jednak metodykę takiego treningu warto skonsultować z doświadczonym fizjoterapeutą. Niewłaściwie prowadzone ćwiczenia mogą przynieść nawet pogorszenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *