Loading...
Sport

Rower stacjonarny

Ludzie trenujący na rowerach stacjonarnych

Trening z wykorzystaniem roweru treningowego jest bardzo prosty i skuteczny. Daje on możliwość wzmocnienia mięśni dolnej partii ciała. Jest to również świetny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Należy jednak pamiętać, że skuteczność ćwiczeń jest uzależniona od wielu czynników między innymi od ich intensywności i częstotliwości. Poza tym niezależnie czy mamy zamiar ćwiczyć w domu czy w siłowni należy wiedzieć, w jaki sposób prawidłowo korzystać z roweru stacjonarnego.

Czemu służy trening na rowerze stacjonarnym?

Ćwiczenia na rowerze treningowym służą zrealizowaniu dwóch głównych celów. Pierwszym z nich jest ogólna poprawa stanu kondycji. Natomiast drugim pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej a co za tym idzie poprawa wyglądu ciała.

Intensywność treningu powinna być dostosowana to tego, jaki efekt pragniemy uzyskać. Trening aerobowy o umiarkowanej intensywności zalecany jest osobom, które chcą przede wszystkim poprawić wydolność swojego organizmu. Natomiast intensywny trening interwałowy ma na celu głównie spalenie jak największej ilości tkanki tłuszczowej i jest wskazany przy odchudzaniu.

Bardzo istotne jest opracowanie odpowiedniego planu ćwiczeń. Monotonne i długotrwałe pedałowanie nie jest odpowiednią metodą realizacji założonych celów. Osoby mniej doświadczone powinny przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się z doświadczonym trenerem, który pomoże odpowiednio zaplanować zajęcia i skoryguje ewentualne błędy.

Jak trenować na rowerze stacjonarnym?

Korzystając z roweru stacjonarnego w czasie ćwiczeń należy pamiętać o jednej bardzo ważnej zasadzie. Mniej intensywny trening oparty na niewielkim obciążeniu musi być odpowiednio długi. Natomiast bardziej intensywny trening powinien być stosunkowo krótki. Zachowanie odpowiednich proporcji jest jedynym sposobem by w bezpieczny i skuteczny sposób zrealizować swoje cele.

Organizm człowieka jest tak skonstruowany, że jedynie przez krótki czas może pracować na maksymalnym obciążeniu. Dlatego trening interwałowy polega na wykonywaniu na przemiennie krótkich cyklów o zmiennej intensywności.

Nie można zapomnieć również o tym, że w przypadku odchudzania równie ważna, co trening jest odpowiednio zbilansowana dieta. Realizacja najlepszego planu treningowego nie pomoże, gdy nie zmienimy swoich złych nawyków żywieniowych.

Rower magnetyczny (do kupienia np. na marbo-sport.pl) sprawia że trening może być nie skuteczny ale również komfortowy. W przypadku systematycznych ćwiczeń pierwsze efekty można zaobserwować już po kilku pierwszych zajęciach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *