Loading...
Aktywność fizycznaWakacje

10 sposobów na aktywne wakacje

Chłopiec aktywnie spędzający wakacje

Lato to idealny czas nie tylko na słodkie leniuchowanie. Oprócz dni spędzonych przed telewizorem, internetem, czy ulubioną lekturą, warto się trochę poruszać. W końcu to właśnie latem zależy nam szczególnie na szczupłej sylwetce. Zwłaszcza gdy planujemy wyjazd nad wodę, chcemy jak najlepiej zaprezentować się w bikini. Nadprogramowe kilogramy znikną tylko i wyłącznie wtedy, kiedy oprócz zdrowej diety zaczniemy oczywiście ćwiczyć.

Jakie sporty powinniśmy uprawiać na wakacjach, aby cieszyć się idealnie smukłą, zdrową, wysportowaną sylwetką? Jak w końcu spędzić wakacje aktywnie? Poznaj 10 sposobów na to, by trochę się poruszać, kiedy za oknami panują gorące temperatury.

Pamiętaj, by podczas ekspozycji na słońce mieć zawsze pod ręką balsam, żel, olejek, albo piankę do opalania. Dzięki temu nasza skóra nie zrobi się od razu czerwona. Jeśli akurat nie posiadasz takiego środka, czasem wystarczy zwykły krem. Pamiętaj również, że im więcej dany kosmetyk ma SPF, tym skóra jest bardziej chroniona przed szkodliwym promieniowaniem słońca.

1. Bieganie, czyli popularny jogging

Sport ten jest chyba najbardziej popularną formą aktywności fizycznej, jaka może być, szczególnie latem. Zaopatrz się koniecznie w sportowe, wygodne buty i ruszaj śmiało po swojej okolicy przed siebie. Zwłaszcza kiedy nie pada deszcz, warto wybrać się na bieganie o poranku, albo wieczorem.

Koniecznie spraw sobie zegarek odmierzający ile kilometrów przebiegłeś oraz ile kalorii spaliłeś i w jakim czasie. Podczas takiego treningu można spalić naprawdę wiele kalorii, w zależności oczywiście od tego, z jaką prędkością biegniemy. Poza tym bieganie samo w sobie poprawia ogólną sprawność oraz wydolność organizmu. Przyspiesza się przemiana materii, w efekcie spalamy więcej kalorii i szybciej. Z czasem, w miarę regularnych treningów poprawi się także kondycja.

Podczas treningu wydzielają się także hormony szczęścia, przez co cały dzień mamy pozytywny nastrój. Bieganie na pewno pomaga schudnąć. Warto biegać. Dzięki regularnym treningom obniżamy ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne. Wzmacniamy mięśnie, a przy tym i mamy lepsze samopoczucie. Biegając 30 minut można spalić nawet 300 kcal. 

Kobieta uprawiająca jogging
Źródło: Pexels

2. Pływanie na basenie oraz nurkowanie

Wakacje to najlepszy czas, by pojechać nad wodę, obojętnie czy jest to zalew, otwarty basen, jezioro, morze albo ocean czy jeszcze inny akwen lub miejsce przeznaczone do pływania. Załóż modny strój kąpielowy i ruszaj pokąpać się w ciepłej, kojącej wodzie, zwłaszcza wtedy, gdy jest gorąco.

Pływając godzinę można spalić już 250 kcal. Dzięki takiej aktywności poprawimy krążenie krwi. Przede wszystkim sylwetka stanie się smuklejsza, mięśnie wzmocnione, a bezpośredni kontakt z wodą bardzo uspokaji, zrelaksuje, czy w końcu odpręży.

3. Wspinaczka górska połączona ze zwiedzaniem

Dlaczego warto zacząć wspinać się po wyżynach? Po pierwsze zwiedzisz malownicze krajobrazy górskie, z przepiękną panoramą, punktem widokowym na wspaniałe okolice. Po drugie połączysz przyjemne z pożytecznym. Wspinaczka to także wysiłek dla naszego organizmu. Nie tylko spalimy kalorie, ale też wzmocnimy pracę serca i płuc. Wspaniale się dotlenimy. Poprawimy przy tym odporność. Po zaliczeniu szczytu poczujemy przypływ wspaniałej energii. Podczas już godzinnego spaceru po szlaku, można spalić nawet 547 kcal. 

Wspinaczka górska jako sposób na aktywne wakacje
Źródło: Pexels

4. Przejażdżka rowerem po malowniczej okolicy

Ten sport jest absolutnie darmowy. Wystarczy ci tylko rower, dobra pogoda, GPS, czapka z daszkiem i w miarę wygodny, sportowy strój. Rowerem możesz zaliczyć okolice wokół których mieszkasz, albo wybrać się ze znajomymi na nieco dłuższą wyprawę zwiedzając dalsze malownicze krajobrazy. Jeżdżenie rowerem na pewno wzmacnia wszystkie partie mięśni oraz kręgosłup. Pozwala spalić tkankę tłuszczową.  Już godzinne poruszanie się rowerem ze średnią prędkością 20 km/h, pozwala spalić nawet 400-500 kcal. 

5. Rolki, deskorolka, albo wrotki i hulajnoga

Warto nauczyć się, albo chociaż spróbować porszuać się na rolkach, hulajnodze, deskorolce albo na wrtokach. Sprzęt ten na pewno poprawia koordynację ruchową. Jeśli chodzi o rolki, spalimy w godzinę jazdy nawet 400-500 kcal. Podczas godzinnego poruszania się na desce możemy spalić nawet 300 kcal. Wzmocnimy mięśnie nóg, wymodelujemy brzuch. Z kolei godzinna jazda na hulajnodze pozwoli stracić od 400 do 500 kcal. Dzięki niej dobrze dotlenimy się.

6. Nordic Walking, czyli chodzenie z kijkami

To ostatnio bardzo modna forma aktywności fizycznej. Polega na spacerze ze specjalnymi kijkami w rękach. Podczas tego sportu zrzucimy aż 400 kcal i w porównaniu do zwykłego spaceru, będzie to wynik aż o ponad 100 kcal wyższy. Podczas tych ćwiczeń spalimy tkankę tłuszczową z ud, brzucha oraz nóg.

7. Serfowanie, żeglowanie, kajaki

Już godzina żeglarstwa pozwala spalić nieco ponad 300 kcal. Kajakarstwo poprawia poprawia pracę serca i układu krążenia. Wpływa na mobilność oraz gibkość ciała, spala tłuszcz, znacznie wzmacnia mięśnie, odpręża.

Kajakarstwo jako jeden ze sposobów na aktywne wakacje
Źródło: Pexels

8. Zajęcia fitness na zewnątrz

Jeśli w twojej okolicy nie są organizowane zajęcia na przykład z aerobiku na świeżym powietrzu, zawsze można samemu, jeśli posiadasz wokoł domu ogródek, samodzielnie trenować, rozkładając odpowiednio wcześniej matę na trawie. Włącz ulubioną muzykę i pogimnastykuj się trochę.

Zawsze, lepiej się dotlenisz i spalisz mnóśtwo kalorii. Już godzina treningu pozwala spalić nawet 400-500 kcal. Możez śmiało wybrać taki trening, jaki ci się podoba. Może to być joga, intensywne ćwiczenia cardio, albo gimnatyka, czyli inaczej strechting.

9. Siatkówka plażowa

Jeśli wybierasz się nad wodę, oprócz pływania możez też przy okazji pograć w siatkówkę plażową. Godzina grania pozwala spalić nawet 560 kcal. Ta gra zespołowa jest wspaniałą formą rozrywki, a oprócz tego wzmocnisz mięśnie całego ciała, szczególnie rąk.

Siatkówka plażowa jako jeden ze sposobów na aktywne wakacje
Źródło: Pexels

10. Siłownia w plenerze

Od niedawna, kiedy nie pada deszcz i jest w miarę ciepło masz wspaniałą możliwość poćwiczyć za darmo na siłowni, którą na pewno znajdziesz w swoim mieście, tuż obok placu zabaw. Podczas godzinnych ćwiczeń spalisz od 200 do 300 kcal, w zależności oczywiście, czy trening będzie mniej lub bardziej intensywny. Przyrządów do ćwiczeń, odpornych na różne czynniki atmosferyczne jest bardzo dużo. Dzięki nim wzmocnisz wszystkie partie mięśni, w tym brzucha, ud, czy ramion.

Podsumowanie

Jest bardzo dużo sportów, które można wykonywać latem, szczególnie kiedy masz wolne od pracy czy od szkoły. Warto te dwa miesiące – lipiec i sierpień wykorzystać jak najbardziej aktywnie. Spośród całej długiej listy ćwiczeń, wybierz coś, co najlepiej ci pasuje i odpowiada. Jeśli lubisz pływać, wybierz się nad wodę razem ze swoimi znajomymi. Zagrajcie przy okazji wspólnie w siatkówkę plażową. Jeśli nie lubisz wody, możesz wybrać się zawsze w góry i zaliczyć szczyt któregoś wzniesienia. Kiedy jesteś w domu, poćwicz w swoim ogródku na macie wspaniale się dotleniając.

Pobiegaj godzinę rano, a wieczorem wybierz się na nordic walking z kolegą z sąsiedztwa. W ciągu dnia zawsze możesz skorzystać z plenerowej siłowni. Jeśli jesteś żądny przygód zdecyduj się na kajaki, nurkowanie czy serfowanie po morzu. Jeśli nie masz takiej możliwości, zawsze możesz wybrać się rowerem po okolicy lub pojeździć hulajnogą, na rolkach, na desce albo wrotkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.