Loading...
Zdrowie

5 porad, które pomogą poprawić kondycję serca

Wspomaganie kondycji serca supelentami diety i samymi dietami

Układ krążenia jest kluczowym dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia systemem. Serce wraz z siatką żył i tętnic odpowiedzialne są za przepływ krwi, transportują też niezbędne składniki. Z tego powodu lekarze przypominają o konieczności regularnych badań i prowadzenia zdrowego trybu życia, dzięki czemu układ krwionośny jest w stanie poprawnie działać, a wszelkie niepokojące sygnały wyłapywane są na wczesnym etapie. Jak troszczyć się o serce? Zebraliśmy 5 porad, które łatwo wprowadzisz w życie i zadbasz tym samym o stan swojego układu krwionośnego.

Jedz owoce i warzywa

Zdajemy sobie sprawę z tego, jak banalnie to brzmi, jednak lekarze i dietetycy są w tym względzie jednomyślni: prawidłowa dieta wpływa na zdrowie organizmu. Spożywanie dużej ilości przetworzonej żywności, nawet jeśli w diecie obecne są suplementy na układ krążenia, podnosi ilość spożywanej soli. Ta z kolei zwiększa ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej, zabójczej dla układu sercowo-naczyniowego. Układaj posiłki w taki sposób, by w każdym z pięciu zalecanych dziennie znalazło się przynajmniej jedno warzywo lub jeden owoc w jak najmniej przetworzonej formie.

Stosuj suplementy na układ krążenia

Zróżnicowana dieta powinna być bogata w niezbędne witaminy i inne mikroelementy. Suplementy na serce zapewniają odpowiednią dawkę, co jest szczególnie istotne w przypadku osób stosujących jadłospisy wykluczające wiele produktów. Na pracę serca wpływają przede wszystkim witaminy z grupy B, które zmniejszają zagrożenie chorobą wieńcową oraz zapobiegają niedokrwistości. Poza nimi spore znaczenie dla układu krwionośnego mają witaminy C, E, D – umożliwiają bowiem przyswajanie żelaza, mają działanie przeciwzakrzepowe i wzmacniają ściany naczyń krwionośnych.

Regularnie się ruszaj

Wiesz, ile godzin dziennie spędzasz w pozycji siedzącej? Wielu z nas zapomina o codziennej dawce ruchu. Nie musisz jednak od razu kupować karnetu na siłownię – przemęczenie z powodu gwałtownego treningu może zniechęcić do dalszej pracy. Alternatywą dla tradycyjnego sportu mogą być takie aktywności jak spacer czy wycieczka rowerowa. Już jedna godzina aktywności fizycznej tygodniowo o połowę zmniejsza ryzyko zawału serca. Wystarczy, że codziennie znajdziesz 10 minut na spacer, a Twoja kondycja stopniowo się poprawi.

Wysypiaj się

Dorosły człowiek potrzebuje ośmiu godzin snu. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w codziennym życiu wypełnionym licznymi obowiązkami, trudno wygospodarować aż ⅓ doby na sen. Jednak dzięki takiej ilości snu nasz organizm jest w stanie zregenerować się i przygotować na kolejny, aktywny dzień. Odpowiednia higiena snu zmniejsza podatność na stres, co korzystnie wpływa na funkcjonowanie wszystkich układów organizmu, w tym również krwionośnego.

Pamiętaj o badaniach profilaktycznych

Wiele osób decyduje się na wizytę u lekarza dopiero w momencie, kiedy objawy związane z chorobami układu krwionośnego zaczynają się nasilać. Jak wielu innym chorobom serca łatwiej jest przeciwdziałać niż je leczyć. Dlatego raz w roku zapisz się na pakiet badań kontrolnych, dzięki którym już na wczesnym etapie podejmiesz odpowiednie działania. Zmiana nawyków czy suplementy na serce to łatwiejsze i tańsze sposoby na zachowanie zdrowia niż długotrwałe leczenie kardiologiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.