Loading...
Sport

Bieganie – sposób na powrót do firmy po pandemii

Grupa osób biega po parku.

Czas izolacji społecznej przyniósł nie tylko skutki gospodarcze. Wiele osób skarży się również na szybki przyrost masy ciała. Według szacunków co czwarty Polak mógł przybrać na wadze nawet 6 kg! Na szczęście otwarte siłownie i wakacyjna pogoda sprzyjają aktywności fizycznej. Możesz połączyć 2 w 1, decydując się na bieganie w plenerze – nie tylko odpoczniesz na świeżym powietrzu, ale i przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej.

Bieganie – korzyści dla zdrowia

Bieganie działa dobroczynnie na nasze ciało, ale również „na głowę”. Wysiłek fizyczny zmniejsza stres, a według niektórych badaczy może również złagodzić objawy depresji. Wiąże się to z wyrzutem endorfin – hormonów szczęścia, które uwalniane są stopniowo, zależnie od intensywności wysiłku. Aby osiągnąć ten efekt, wystarczy 30-minutowy trening.

Przejdźmy jednak do kwestii zdrowotnych. Bieganie to przede wszystkim profilaktyka chorób układu krążenia, które są jednym z najczęstszych powodów zgonów w naszym kraju. Bieganie sprawia, że serce rośnie – to mięsień, który na skutek treningu zwiększa wydajność swojej pracy. Trening sprawia, że serce pracuje z większą wydajnością. Pokonywanie kolejnych kilometrów poprawi też Twoją wydolność, wpływając na pracę płuc. Nie bez znaczenia pozostaje wpływ na układ kostny. Bieganie zwiększa gęstość mineralną kości. Ale to jeszcze nie wszystko. Trening pozwoli Ci uregulować pracę wątroby, poprawi funkcjonowanie nerek i pracę naczyń krwionośnych. W czasie pandemii wiele osób zwróci też baczną uwagę na kwestię odporności. Umiarkowane treningi sprawiają, że chorujemy nawet o 50% mniej. A bieganie to sport, który nie wymaga wysokich nakładów finansowych i jest właściwie dla każdego, o ile podejdziemy rozsądnie do tematu…

Jak się przygotować?

Zanim zdecydujesz się na bieganie, warto profilaktycznie skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą, który wykluczy przeciwwskazania. U osób ze sporą nadwagą zaleca się szczególną ostrożność. Bieganie obciąża nasze stawy, a dodatkowa masa ciała jeszcze zwiększa ten negatywny efekt. Z tego powodu osoby z nadprogramowymi kilogramami, a w zasadzie wszystkie, które zaczynają swoją przygodę z bieganiem, powinny zacząć od dynamicznych marszów lub treningów opartych na marszobiegach. Każdy trening należy też poprzedzić odpowiednim przygotowaniem organizmu. Właściwie dobrane ćwiczenia na rozgrzewkę pozwolą Ci przeprowadzić trening bez dolegliwości bólowych, które często towarzyszą początkującym biegaczom.

Bieganie nie wymaga ponoszenia znacznych nakładów finansowych. Na początek warto jednak pomyśleć o wygodnym obuwiu sportowym, które odpowiednio zamortyzuje kostkę, a dodatkowo zapewni komfort stopom. Można również pomyśleć o czymś, co uprzyjemni trening i zachęci do regularności. Na pewno dobrym pomysłem będzie opaska lub nerka na telefon, który pozwoli mierzyć postępy treningu. Twoja ulubiona playlista pomoże Ci się zrelaksować i ułatwi znalezienie właściwego rytmu biegania, co przełoży się na osiągane rezultaty. Nie czekaj, zacznij już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.