Loading...
Jedzenie

Co jeść na diecie keto?

Mężczyzna je śniadanie na diecie keto

Dieta to temat bardzo indywidualny, bo choć jesteśmy do siebie podobni, to jednak każdy człowiek ma swoje indywidualne potrzeby w tym zakresie. Jeżeli chcemy jednak zmienić coś w swoim codziennym żywieniu, pomysł stosowania diety ketogenicznej może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jak działa dieta z niską zawartością węglowodanów?

Dieta ketogeniczna – co to jest?

Dieta ketogenna to szczególny sposób żywienia, stojący poniekąd w opozycji do klasycznej diety, jaką większość z nas stosuje. Jej najważniejszym założeniem jest bardzo niska podaż węglowodanów, które powinny stanowić jedynie 5-10% kalorii w ciągu dnia – w standardowym trybie żywienia jest to około 50-60%. Drugim istotnym aspektem diety keto jest zwiększona podaż białek (do 25%) i wysoka podaż tłuszczy. Te ostatnie powinny stanowić aż 70-80% naszego codziennego menu. Celem tego typu diety jest wprowadzenie organizmu w stan ketozy, w którym następuje spalanie nadprogramowej tkanki tłuszczowej, jaką mamy zmagazynowaną pod skórą. Jest to również opcja godna uwagi dla osób, które z różnych względów chcą bądź muszą ograniczyć węglowodany w swoich posiłkach.

Dlaczego warto spróbować diety ketogenicznej?

Dieta keto ma swoje zalety. Przede wszystkim udowodniono, że może ona przyczyniać się do szybszej i łatwiejszej utraty masy ciała, co jest znamienne dla osób chcących zgubić zbędne kilogramy. Niewielka podaż węglowodanów sprawia, że to dobry wybór dla osób zmagających się z koniecznością zastosowania specjalnego trybu żywienia przez wzgląd na chorobę. Do tej kategorii możemy zaliczyć problemy z insulinoopornością, cukrzycą typu 1 czy choroby układu sercowo-naczyniowego. W przypadku, gdy nasza obecna dieta odbiega od idealnej, znaczące obniżenie ilości spożywanych cukrów może również przełożyć się na wyższy komfort psychiczny i lepsze samopoczucie.

Co jeść na diecie keto, a czego unikać?

Pytanie, co jeść na diecie ketogenicznej pojawia się dość często. Ponieważ nie mamy do dyspozycji popularnych źródeł węglowodanów, należy zastąpić je produktami o wysokiej zawartości białka i zdrowych tłuszczy. Może być to mięso i podroby, nabiał, ryby i owoce morza. W przypadku tłuszczy warto zwrócić uwagę na te spożywane w pożywieniu – jak tłuste ryby, jajka czy awokado – jak i te, których samodzielnie dodamy do posiłku: oliwę, masło, smalec, olej kokosowy i wiele innych. Możemy również włączyć w naszą dietę gotowe keto produkty, które będą dobrą przekąską i pozwolą utrzymać poziom cukrów na niskim poziomie w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.