Leki i suplementy

Co to są suplementy diety?

kobieta która bierze suplement diety

Suplement diety to skoncentrowane źródło witamin i składników mineralnych, wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Produkty stanowią uzupełnienie codziennej diety w przypadku niedoborów substancji odżywczych. Co tak naprawdę zawierają suplementy diety i kiedy warto je stosować?

Czym różnią się suplementy diety od leków?

Według definicji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, suplement diety jest środkiem spożywczym, który może występować w formie tabletek, kapsułek, saszetek z proszkiem czy syropów. W ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia jest również zawarta informacja o zagrożeniach płynących z przedawkowania suplementów, dlatego należy je przyjmować w odmierzonych dawkach, zgodnie z informacją podaną na opakowaniu. Skoncentrowane substancje mają za zadnie chronić zdrowie i uzupełniać codzienną dietę w cenne składniki odżywcze. Należy pamiętać, że suplementy diety nie mogą być stosowane do zwalczania chorób, mają wspomagać organizm, a nie leczyć.

Natomiast leki, jak sama nazwa wskazuje, zawierają substancje, które mają na celu leczenie chorób oraz zapobieganie dolegliwościom. Kolejna różnica między suplementami i lekami polega na stężeniu substancji czynnych – większe jest w przypadku lekarstw. Ponadto czasami możemy znaleźć w obydwu produktach takie same składniki o działaniu prozdrowotnym.

Rodzaje suplementów diety

Stosowanie suplementów diety jest bezpieczne dla zdrowia, jednak należy trzymać się zaleceń producenta odnośnie dawkowania produktu. Na rynku można znaleźć wiele rodzajów suplementów bogatych w witaminy i składniki mineralne, kwasy tłuszczowe, aminokwasy czy substancje roślinne. Chyba najbardziej popularne są produkty, które zawierają witaminy i składniki mineralne, takie jak witamina C, witamina A, witamina D, witaminy z grupy B, kwas foliowy, żelazo, magnez i wiele innych substancji, które są uzupełnieniem diety.

Suplementy zawierają również cenne dla zdrowia kwasy omega-3 i błonnik pokarmowy, który polecany jest szczególnie osobom na diecie redukcyjnej. Ważnymi składnikami występującym pod postacią suplementów są probiotyki i prebiotyki, zawierające w składzie żywe kultury bakterii – zdarza się, że trudno je uzupełnić poprzez codzienną dietę, szczególnie podczas antybiotykoterapii. Po suplementy z aminokwasami sięgają głównie osoby uprawiające sport. Stężenie i ilość składników powinny być dostosowane do intensywności treningów oraz wagi ciała.

Suplementy diety – korzyści zdrowotne

Witaminy i składniki mineralne w odpowiedniej dawce są niezbędne dla organizmu człowieka, szczególnie jeżeli występują niedobory danych substancji. Suplementu diety nie należy oczywiście stosować jako zamiennika zdrowego odżywiania, ponieważ ma jedynie wspomagać organizm.

Stosowanie suplementów diety w postaci witamin i minerałów może dać wymierne efekty w zależności od celu, jaki chcemy osiągnąć. Lekarze szczególnie zalecają przyjmowanie witaminy D, której niedoborów nie uzupełnimy codzienną dietą, ani poprzez ekspozycję na słońce przez większą część roku. W suplementach diety znajdują się również składniki przyspieszające odchudzanie, takie jak L-karnityna, chrom, błonnik pokarmowy, chitosan czy kofeina. Probiotyki, produkty pszczele czy polifenole wspomagają układ odpornościowy, natomiast lecytyna, magnez, witaminy z grupy B czy cholina przejawiają pozytywny wpływ na układ nerwowy i koncentrację. Tak naprawdę można znaleźć wiele suplementów w zależności od potrzeb, które korzystanie wpływają na organizm człowieka.

Jeśli szukasz suplementów wyróżniających się naturalnością składników to koniecznie sprawdź ofertę Berg Life.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.