Loading...
CiążaDom i rodzinaJedzenieNowinki ze świata zdrowiaSeks

Co zwiększa płodność?

para trzymająca się za ręce

Często się słyszy sformułowanie – „wyglądasz tak, jak jesz”. Określenie to, z pozoru tak błahe, okazuje się niezwykle trafne. To co zjadamy na co dzień, wpływa nie tylko na stan naszego zdrowia, ale także na wiele innych rzeczy – chociażby naszą płodność. Odpowiednio dopasowana dieta może wspomóc starania związane z chęcią posiadania potomka.

Patrz na to, co kładziesz na swoim talerzu – warto!

Coraz więcej młodych par skarży się na problem z poczęciem dziecka. Nie do końca jasne jest to, co na ten stan wpływa. Jednak na pewno istotną rolę odgrywa środowisko w jakim żyjemy oraz styl życia, który prowadzimy. Wielu specjalistów wręcz uczula swoich pacjentów, planujących powiększenie rodziny, na to, aby zadbali o prawidłową dietę. To od niej bowiem w dużej mierze zależy stan naszego zdrowia. Dieta to nie tabletka, która może zadziałać tuż po zażyciu. Dieta to długofalowy proces odżywiania, o który należy dbać i którego regularnie trzeba pilnować.

O co powinien zadbać mężczyzna?

Widok mężczyzny z małym dzieckiem potrafi rozczulić niejedno serce. Dziecko dla ojca to prawdziwy skarb i wbrew pozorom jego radość posiadania potomstwa jest przeogromna, choć w większości przypadków uwewnętrzniona. Jeśli, któryś z panów ma problemy z płodnością, może spróbować zastosować odpowiednią dietę.

tata z dzieckiem

Bez wątpienia powinny znaleźć się w niej tłuszcze roślinne – te nienasycone. Mają one korzystny wpływ na cały organizm. Co więcej – jeśli męski organizm ma niedobór kwasów tłuszczowych omega-3, ruchliwość i żywotność plemników jest istotnie obniżona. Panowie, chcący posiadać potomstwo, powinni zatem zajadać:

  • ryby morskie;
  • orzechy włoskie;
  • kiełki zbóż;
  • jajka;
  • pestki;
  • rośliny strączkowe;
  • oliwę;
  • oleje roślinne.

Produkty te wzbogacone są witaminą E, która poprawia jakość plemników. Podobnie witamina A – ta wpływa na ruchliwość i ilość plemników. Warto zatem zadbać o obecność takich produktów jak:

  • ser żółty;
  • tłusty nabiał;
  • marchew;
  • dynia;
  • mango;
  • szpinak;
  • brzoskwinia.

Kolejnym „pomocnikiem” może okazać się L-karnityna. Pokarmy bogate w ten aminokwas zwiększą ilość plemników. L-karnitynę znaleźć można na przykład w mięsie:

  • wołowym;
  • wieprzowym;
  • z królika.

Z kolei jedząc awokado, czosnek czy morskie ryby można dostarczyć organizmowi selen – pierwiastek zwiększający męską impotencję.

Rola diety w życiu kobiety

Kobiety pragnące zajść w ciążę powinny wprowadzić do swojej diety produkty bogate w witaminę B12. Ta bowiem wpływa na grubość błony śluzowej macicy, zwiększając tym samym szansę na zagnieżdżenie się zarodka, a w momencie gdy to już nastąpi, zmniejsza ryzyko poronienia. Witamina B12 obecna jest w produktach takich jak:

  • śledzie;
  • drożdże;
  • kiełki.

Z kolei jedząc pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy, warzywa strączkowe czy gorzką czekoladę dostarczymy do organizmu mangan. Ten wpływa na regulację owulacji, wspomagając całą kobiecą gospodarkę hormonalną.

Niezwykle istotny jest także kwas foliowy, który wpływa na wzrost dojrzewających komórek jajowych. Jego źródłem są między innymi:

  • szpinak;
  • pomarańcze;
  • mięso;
  • ryby;
  • wątróbka;
  • ser żółty;
  • brokuły.

Warto pamiętać

Dla obojga partnerów istotny będzie także cynk oraz witamina C, która ułatwia wchłanianie wielu cennych minerałów – chociażby żelaza. Ponadto jest bardzo ważnym przeciwutleniaczem. Cynk z kolei wpływa na poziom testosteronu u mężczyzn, natomiast u kobiet wspomaga utrzymanie regularnego cyklu menstruacyjnego.

Dodatkowo dieta par starających się o dziecko powinna wyeliminować:

  • alkohol;
  • colę;
  • mocną kawę;
  • fast foody;
  • papierosy.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *