Loading...
Jedzenie

Czym zastąpić słodycze – pomysły na niskokaloryczne przekąski

niskokaloryczna przekąska

Słodycze są często kupowaną przekąską. Niektórzy nie wyobrażają sobie popołudniowej filiżanki kawy bez kawałka ciasta lub kubka herbaty rano bez słodkiego śniadania – kiedy jednak chcesz się zdrowo odżywiać, nawyki te warto zmienić. Zrezygnuj z pustych kalorii i sięgnij po niskokaloryczne propozycje, które znajdziesz poniżej!

Przede wszystkim planuj posiłki

Dużo zależy od Twojej motywacji i dobrego zorganizowania. Planuj tak, by nie zgłodnieć – zanim wyjdziesz rano do pracy lub zanim zaczniesz pracę zdalną, zjedz śniadanie. Pozwoli Ci to na zdobycie porządnej dawki energii na cały poranek i wydajne wykonywanie zadań. Jeśli planujesz późny obiad, przyda się też drugie śniadanie – może nim być jogurt lub serek wiejski. Możesz też samodzielnie zrobić musli – bazą może być jogurt i mleko, a dodatkami – owoce i ziarna bądź płatki. Wykonasz je w kilka chwil i będą świetnie smakowały ze szklanką soku. Pamiętaj, by spożywać pięć posiłków dziennie. Jeśli chcesz się dodatkowo zmotywować – wybierz usługi, które proponuje dietetyk online. Pomoże Ci on zrzucić na wadze lub zwyczajnie zadbać o spożywanie zdrowszych posiłków.

Odstawianie słodyczy jest dla wielu osób problematyczne – jeśli jednak od dłuższego czasu zmagasz się z problemem, którym jest nadmierne spożywanie różnego typu przekąsek, a do tego zauważasz u siebie pogorszenie nastroju i zwiększony poziom stresu, problem może być bardziej złożony. Nie zajadaj swoich emocji – skontaktuj się ze specjalistą, którym jest psycholog online.

Gdy zabraknie Ci motywacji

Pandemia sprawiła, że większość pracy wykonuje się z domu – sprawia to, że mniej jest też pokus. Pracując w centrum z pewnością czasem zdarzyło Ci się zajść do sklepu – nie sposób wtedy odmówić sobie czegoś słodkiego. Dzięki przejściu na home office jesz to, co masz w domu – wystarczy podczas zakupów unikać alejek ze słodyczami i wybierać alternatywy. Jogurty białkowe, orzechy albo świeże soki z pewnością okażą się korzystniejsze dla organizmu – zrób zapas zdrowych produktów spożywczych i sięgaj po nie, gdy najdzie Cię ochota na coś słodkiego. Skup się na opracowanym przed dietetyka jadłospisie, a nawet nie zauważysz głodu!

Kiedy słodycze można jeść

Każdemu od czasu do czasu zdarza się sięgnąć po czekoladę, ciastka albo słodkie rogaliki. Istotne jest jednak, by nie przesadzać. Wystarczy liczyć codziennie ilość spożywanych kalorii i nie przekraczać zalecanego interwału. W ten sposób możesz jednorazowo zamienić jogurt na słodki batonik albo popołudniową granolę na miseczkę chipsów. Pamiętaj o umiarze, a z pewnością uda Ci się nie tylko zdrowiej żyć, ale i lepiej czuć się w swoim ciele!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.