Sport

Domowy trening dla zapracowanej kobiety

Kobieta rozciąga się na macie do ćwiczeń

Ostatnio aktualizowany

30 minut w ciągu dnia wystarczy, aby zadbać o swoje ciało i kondycję. W porównaniu do 24-godzinnej doby, pół godziny dziennie poświęcone na ćwiczenia to niewiele, jednak nawet podczas tak krótkiego czasu możemy wykonać trening, który przybliży nas na szczupłej sylwetki i ogólnej poprawy formy. Propozycja spodoba się szczególnie zapracowanym kobietom, a nieskomplikowane ćwiczenia – i to w domowym zaciszu – mogą być też sposobem na relaks i odstresowanie.

Domowe siłownie to idealny sposób na aktywność fizyczną bez zbędnego tracenia czasu i pieniędzy. Treningi w domu dają możliwość ćwiczenia o dowolnej porze, uniknięcia kolejek do sprzętu i braku dojazdów.  Sprawdź, w jakie przyrządy warto zainwestować, by zadbać o swoje ciało i w domu prowadzić aktywny, zdrowy styl życia. Niewielki wydatek związany z inwestycją w akcesoria do treningu może doprowadzić Cię do wielkich efektów.

5 akcesoriów do ćwiczeń, w które warto się zaopatrzyć

Gumy do ćwiczeń

Jeśli zależy Ci na poprawie kondycji, ale także gibkości, elastyczności i wytrzymałości mięśni to gumowe taśmy do ćwiczeń są idealnym rozwiązaniem. Mimo swojego niepozornego wyglądu są skutecznym, a przy tym niedrogim przyrządem do treningów różnych partii mięśni.

Wybierając gumę do ćwiczeń warto zwrócić uwagę na opór, jaki stawia. Bardzo często jest on uzależniony od grubości, długości i szerokości taśmy – im guma jest grubsza i szersza, tym większy opór stawia do rozciągania.

Dużą popularnością wśród ćwiczących cieszą się tzw. mini band – gumy do ćwiczeń sprawdzające się do wzmocnienia dolnych partii ciała (pośladków i nóg).

Mata do ćwiczeń

Jeden z podstawowych elementów wyposażenia domowej siłowni. W zależności od rodzaju wykonywanych ćwiczeń wyróżnia się maty do:

  • Jogi – są lekkie, niewielkie i stosunkowo cienkie;
  • Gimnastyczne – są większe i grubsze, przeznaczone najczęściej do ćwiczeń leżących;
  • Treningowe – najbardziej uniwersalne maty, ich celem jest ochrona przed poślizgnięciami i otarciami.

Wybierając matę do ćwiczeń warto więc zwrócić uwagę na jej przeznaczenie, ale też wymiary, które będą jak najbardziej odpowiadały jej użytkowniczce, grubość oraz elastyczność.

Najczęściej maty posiadają około 180 cm długości i 50-100 cm szerokości. Grubsze maty sprawdzą się do ćwiczeń w pozycji leżącej lub bocznej, mniej w stojącej, z kolei elastyczność odpowiada za jej wytrzymałość i łamliwość.

Hula hop

Ten przyrząd ma wiele zastosowań, a jego największą zaletą jest to, że świetnie wspomaga wysmuklenie talii. Hula hop można wykorzystywać podczas ćwiczeń aerobowych i gimnastycznych. Regularne stosowanie tego sprzętu wpływa korzystnie na ogólną sprawność ruchową, wymodelowanie sylwetki, talii, bioder i ud.

Oprócz klasycznych obręczy do wyboru są także hula hopy z masażerami – posiadające falistą obręcz z wewnętrznej strony. Dzięki temu są cięższe niż klasyczne przyrządy, ale zapewniają jeszcze większe efekty.

Skakanka

Skakanie na skakance jest jedną z tych czynności sportowych, które dobrze znamy z dzieciństwa i które warto kontynuować będąc dorosłą. Ćwiczenia ze skakanką bardzo dobrze modelują sylwetkę, a w szczególności partie nóg i wspomagają redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawiając jednocześnie kondycję i wytrzymałość. Atutem tego przyrządu jest niska cena i niewielkie gabaryty.

Wybór skakanek jest duży, dlatego dobrze mieć świadomość kilku cech, które znacznie to ułatwią:

  • Długość – Idealną długość skakanki dobierzemy stojąc obiema nogami na jej środku i wyciągając jej chwyty ku górze. Najlepiej kiedy będa one sięgać mniej więcej do poziomu pach.
  • Materiał – Druga z najbardziej istotnych kwestii wpływających na komfort ćwiczeń i pierwsza, od której zależy jej cena.

W sklepach sportowych dostępne są różnego rodzaju skakanki, a do najpopularniejszych do ćwiczeń w domu należą sznurkowe z tworzywa lub rzemyka. Najpopularniejszą skakanką jest sznurkowa i sprawdzi się wśród osób rozpoczynających ćwiczenia. Skakanki z tworzywa są szybsze i przeznaczone dla początkujących i bardziej zaawansowanych. Z kolei skakanki z rzemienia są cięższe od poprzednich i przez to przeznaczone głównie sportowcom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.