Loading...
Jedzenie

Fast food w wersji light – sprawdź nasze pomysły

Zdrowe przekąski w misce

Fast foody to przekleństwo XX i XXI wieku – pyszne potrawy pełne są nośników smaku, jakimi są tłuszcze. Wciągające i szalenie niebezpieczne, bo bardzo tuczące i wysokokaloryczne. Często jest trudno odmówić sobie kolejnego kawałka pizzy czy ulubionych chipsów, ale wcale nie jest to konieczne – pod warunkiem, że przygotujesz ich zdrowe wersje! Sprawdź, jak to zrobić!

Chrupiące frytki bez tłuszczu!

Frytki, czyli smażone na głębokim tłuszczu ziemniaki pokrojone w słupki, to świetny dodatek do wielu dań. Jak ulał pasuje do hamburgerów czy ryby, ale i sprawdza się w formie przekąski pomiędzy posiłkami. Niestety jest to prawdziwa bomba kaloryczna, której porcja mogłaby zastąpić pod tym względem pełnowartościowy posiłek. Dlatego też warto ich unikać w codziennej diecie, chyba że zdecydujesz się na ich dietetyczną wersję.

Ziemniaki same w sobie, choć mają sporo kalorii, są zalecane do uzupełniania zdrowej diety. Możesz więc z nich przygotować frytki w beztłuszczowej frytkownicy domowej! Do procesu przygotowywania jedzenia wykorzystuje ona minimalne ilości oleju lub oliwy, przez co kaloryczność takich frytek drastycznie spada. Co więcej, urządzenie daje możliwość robienia frytek również z innych warzyw – batatów, marchewek, bakłażanów czy cukinii. Dzięki temu możesz codziennie zajadać się frytkami bez wyrzutów sumienia!

Wege burger w razowej bułce

Uwielbiasz burgery, ale wiesz, że spożywanie czerwonego mięsa zbyt często jest niewskazane? Również pszenne bułki, do których wkładany jest kotlet nie sprzyjają utrzymaniu perfekcyjnej figury, podobnie jak sosy na bazie majonezu. Wypróbuj zatem przyrządzanie burgerów, które są o wiele zdrowsze. Zamiast mięsa, do zrobienia kotletów wykorzystaj kaszę jaglaną i ulubione dodatki warzywne – pomidory, czerwoną fasolę, marchewkę i dużo nasion, np. słonecznik czy siemię lniane. Do tego dodaj sporo przypraw, m.in. kolendrę. Kotleta umieść w podgrzanej, razowej bułce, dodaj ogórka, sałatę i pomidora, a całość polej sosem czosnkowym na bazie jogurtu – burgery jeszcze nigdy nie były tak zdrowe!

Pizza z kalafiora

Pizza jest jednym z najbardziej kalorycznym dań – drożdżowe, często grube ciasto i tona sera to zdecydowanie nie są składniki zdrowej diety. Ciekawą alternatywą dla tego tradycyjnego włoskiego dania może okazać się jego odpowiednik z ciastem z kalafiora! Kalafior należy zetrzeć na tarce o małych oczkach lub rozdrobnić w malakserze i gotujemy. Następnie wyciskamy nadmiar wody, korzystając z czystej ściereczki. Do kalafiora dodajemy jajko i 100 g startego sera żółtego oraz przyprawy – oregano, paprykę, sól i pieprz. Z tak powstałego „ciasta” należy uformować okrąg i uzupełnić spód dowolnymi dodatkami.

Zdrowe chipsy

Kto nie lubi mieć pod ręką przekąsek podczas wieczornych seansów filmowych? Niestety dostępne w sklepach chipsy są bardzo kaloryczne i tłuste. Dlatego też zastąp je pysznymi chipsami z jarmużu lub cienko pokrojonej na plasterki cukinii. Niektórym mogą przypaść do gusty chipsy z buraków, inni zaś docenią słodki smak chipsów jabłkowych. Chcesz zastąpić czymś orzeszki? Wypróbuj pieczoną ciecierzycę z przyprawami – aromatyczna i chrupiąca z pewnością podbije Twoje serce!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.