Loading...
Uroda

Forma na lato: na jakie diety uważać?

Kobieta trzy,a w dłoniach nóż i widelec

Zbliżające się lato jest dla wielu osób sygnałem do rozpoczęcia kuracji, która ma na celu przygotowanie ciała do lata. Wybór diety nie jest łatwy – szczególnie że do wyboru są zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i gotowe jadłospisy. Zanim więc podejmiesz decyzję, sprawdź, jakie kuracje odchudzające mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Diety odchudzające cieszą się rosnącym zainteresowaniem tuż przed nadejściem lata. Nie wszystkie są rekomendowane przez dietetyków z uwagi na ryzyko pojawienia się niedoborów żywieniowych oraz innych konsekwencji zdrowotnych. Większość z gotowych kuracji odchudzających skutkuje efektem jojo – powrót do dawnych nawyków żywieniowych po okresie odchudzania sprawia, że utracone kilogramy wracają ze zdwojoną siłą.

Które diety odchudzające nie są polecane?

Lista niewskazanych diet odchudzających jest długa. „Na cenzurowanym” są przede wszystkim te kuracje, które z założenia ograniczają kaloryczność posiłków do minimum lub te bazujące na wykluczeniach.

Dieta wysokobiałkowa

Spożywanie dużej ilości białka przy jednoczesnym ograniczeniu przyjmowania tłuszczów i węglowodanów cieszy się ogromną popularnością. Dieta wysokobiałkowa, znana również jako dieta Dukana, nie jest jednak zalecana przez dietetyków. Dlaczego?

Długotrwała kuracja odchudzająca może prowadzić do problemów z prawidłową pracą nerek, a także do rozwoju nadciśnienia tętniczego.

Dieta sokowa

O ile krótki detoks sokowy w niektórych przypadkach może być sposobem na „oczyszczenie” organizmu, o tyle długotrwała dieta sokowa nie przynosi żadnych korzyści. Wyraźny spadek ciała na początku kuracji to efekt utraty wody, a nie redukcji tkanki tłuszczowej.

Dieta kopenhaska

To dieta, której założeniem jest spożywanie niewielkiej ilości kalorii – zaledwie 600-800 kcal w ciągu dnia. Nie dość, że przyczynia się ona do utrzymywania stałego uczucia głodu, to jeszcze może odpowiadać za zastój masy ciała spowodowany nadmiernym deficytem energetycznym.

Zamiast popularnej kuracji dieta pudełkowa?

Czy wiesz, że dostarczanie niedostatecznej ilości kalorii może dać efekt odwrotny do zamierzonego? Znaczny deficyt energetyczny wcale nie musi spowodować spektakularnej redukcji masy ciała. Zamiast tego widoczny będzie zastój wagi, który ciężko będzie „ruszyć”.

Jeżeli chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów, dobrym rozwiązaniem może okazać się dieta pudełkowa. Prawidłowo zbilansowana i dostarczająca wszystkie składniki odżywcze, zostanie dopasowana do indywidualnego zapotrzebowania organizmu na kalorie. Możesz zamówić dietę o zróżnicowanej kaloryczności, a w jej doborze pomoże specjalny kalkulator – wyjaśnia przedstawicielka firmy cateringowej Nice To Fit You.

Dieta pudełkowa odpowiada na zróżnicowane potrzeby żywieniowe – nie tylko pod kątem kaloryczności. Z łatwością zamówisz posiłki o ograniczonej ilości węglowodanów czy glutenu, bez nabiału czy dania wegetariańskie i wegańskie.

Pamiętaj! Zdrowe odchudzanie nie ma nic wspólnego z drastyczną głodówką. Jeśli chcesz uzyskać formę na lato, warto już teraz zamówić dietę pudełkową o odpowiedniej kaloryczności. W połączeniu z planem treningowym pomoże pozbyć się nadmiernych kilogramów bez narażania organizmu na zastój wagi czy niedobory witamin i minerałów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.