Loading...
Hobby

Influencer – kim jest i kto powinien z nim współpracować

aplikacje na telefonie

Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Jednak dzisiaj coraz częściej jakość nie wystarcza, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, które zapewni oczekiwane zyski. Najlepsze cechy produktu lub usługi i korzyści, jakie płyną z wyboru jednej z tych opcji, coraz częściej przedstawiają tak zwani influencerzy. Kim jest influencer? Dlaczego skorzystanie z jego usług może przynieść bardzo dobre owoce? Kto powinien podjąć taką współpracę? Odpowiadamy!

Kim jest influencer?

Influencer jest w największym uogólnieniu znaną i wpływową osobą, z którą liczy się społeczność internetowa. Najczęściej działa w świecie mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, ale coraz częściej influencerów można spotkać także na YouTube czy na ich autorskich blogach. Influencerzy charakteryzują się dużą siłą przebicia, a co za tym idzie, są w stanie dotrzeć ze swoimi treściami – oraz reklamowanymi produktami – do ogromnej liczby osób.

Wpływowe twarze z przestrzeni internetowej najczęściej skupiają swoje działania wokół jednej określonej platformy. Nie zdarza się jednak, by byli nieobecni również w innych kanałach społecznościowych. Zbudowanie solidnej pozycji w Internecie to długotrwała praca, ale influencerów to nie zniechęca. Dzięki dobrym umiejętnościom marketingowym potrafią poszerzyć znacząco swoje kręgi oddziaływań i nie stracić przy tym charakteru działalności.

Kampanie reklamowe stanowią prawdziwe pole do popisu dla influencera. To właśnie one pozwalają mu uruchomić własną kreatywność i pokazać produkt w unikalny sposób, który pozwoli sprzedać go w możliwie największych ilościach. Zwykle nie prezentują jednak typowej postaci reklam, a opatrują je w formę recenzji lub pierwszego wrażenia. Taka postać reklamy wzmacnia jej przekaz, ponieważ naśladuje faktyczne odczucia i opinie, a zdarza się, że czasami faktycznie nimi jest.

Kto powinien współpracować z influencerem?

Przede wszystkim zaangażowanie influencera w działania reklamowe wymaga nienagannej znajomości trendów, jakie panują obecnie w społeczności internetowej. Dlatego też takie rodzaje współpracy przeznaczone są dla osób zorientowanych w branży. W przeciwnym razie wybór właściwego influencera, który wiarygodnie zareklamuje dany produkt, będzie graniczył z cudem.

Utarło się przekonanie, że współpraca z influencerami jest zarezerwowana dla gigantów przemysłu. To nieprawda! Niewielkie, lokalne manufaktury mogą odnieść niebywałe w swojej skali korzyści, dzięki zaangażowaniu influencerów z mniejszymi zasięgami. Zysk jest wówczas obopólny – firma zostaje zareklamowana, a influencer ma szansę dotrzeć do większego grona odbiorców.

Influencer marketing dopasowany do Twoich potrzeb

Dowiedziałeś się już, dlaczego warto skorzystać z usług influencera i jesteś świadomy potencjalnych zysków – ale influencera wciąż brakuje? Nie martw się – Fabryka Marketingu pomoże Ci w nawiązaniu takiego kontaktu. Skontaktuj się z nami, a już niedługo będziesz mógł wprowadzić swoją kampanię reklamową na całkowicie nowe tory, dzięki pomocy influencera, który porwie tłumy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.