Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Jednak dzisiaj coraz częściej jakość nie wystarcza, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, które zapewni oczekiwane zyski. Najlepsze cechy produktu lub usługi i korzyści, jakie płyną z wyboru jednej z tych opcji, coraz częściej przedstawiają tak zwani influencerzy. Kim jest influencer? Dlaczego skorzystanie z jego usług może przynieść bardzo dobre owoce? Kto powinien podjąć taką współpracę? Odpowiadamy!
Kim jest influencer?
Influencer jest w największym uogólnieniu znaną i wpływową osobą, z którą liczy się społeczność internetowa. Najczęściej działa w świecie mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, ale coraz częściej influencerów można spotkać także na YouTube czy na ich autorskich blogach. Influencerzy charakteryzują się dużą siłą przebicia, a co za tym idzie, są w stanie dotrzeć ze swoimi treściami – oraz reklamowanymi produktami – do ogromnej liczby osób.
Wpływowe twarze z przestrzeni internetowej najczęściej skupiają swoje działania wokół jednej określonej platformy. Nie zdarza się jednak, by byli nieobecni również w innych kanałach społecznościowych. Zbudowanie solidnej pozycji w Internecie to długotrwała praca, ale influencerów to nie zniechęca. Dzięki dobrym umiejętnościom marketingowym potrafią poszerzyć znacząco swoje kręgi oddziaływań i nie stracić przy tym charakteru działalności.
Kampanie reklamowe stanowią prawdziwe pole do popisu dla influencera. To właśnie one pozwalają mu uruchomić własną kreatywność i pokazać produkt w unikalny sposób, który pozwoli sprzedać go w możliwie największych ilościach. Zwykle nie prezentują jednak typowej postaci reklam, a opatrują je w formę recenzji lub pierwszego wrażenia. Taka postać reklamy wzmacnia jej przekaz, ponieważ naśladuje faktyczne odczucia i opinie, a zdarza się, że czasami faktycznie nimi jest.
Kto powinien współpracować z influencerem?
Przede wszystkim zaangażowanie influencera w działania reklamowe wymaga nienagannej znajomości trendów, jakie panują obecnie w społeczności internetowej. Dlatego też takie rodzaje współpracy przeznaczone są dla osób zorientowanych w branży. W przeciwnym razie wybór właściwego influencera, który wiarygodnie zareklamuje dany produkt, będzie graniczył z cudem.
Utarło się przekonanie, że współpraca z influencerami jest zarezerwowana dla gigantów przemysłu. To nieprawda! Niewielkie, lokalne manufaktury mogą odnieść niebywałe w swojej skali korzyści, dzięki zaangażowaniu influencerów z mniejszymi zasięgami. Zysk jest wówczas obopólny – firma zostaje zareklamowana, a influencer ma szansę dotrzeć do większego grona odbiorców.
Influencer marketing dopasowany do Twoich potrzeb
Dowiedziałeś się już, dlaczego warto skorzystać z usług influencera i jesteś świadomy potencjalnych zysków – ale influencera wciąż brakuje? Nie martw się – Fabryka Marketingu pomoże Ci w nawiązaniu takiego kontaktu. Skontaktuj się z nami, a już niedługo będziesz mógł wprowadzić swoją kampanię reklamową na całkowicie nowe tory, dzięki pomocy influencera, który porwie tłumy.