Loading...
Jedzenie

Jak dieta pudełkowa sprawdza się także zimą?

Jedzenie z diety pudełkowej leży na talerzu

Zimą w sposób szczególny trzeba zadbać o swoją odporność, dlatego warto sięgnąć po odpowiednie posiłki, które ją wspierają. Ważne jest spożywanie posiłków bogatych w kwasy Omega-3 i Omega-6, białko, dobrze przyswajalne węglowodany złożone, witaminę C oraz D. Czy jednak dieta na zimę w sposób szczególny powinna różnić się od tej w innych porach roku?

Zbilansowana pod względem składników odżywczych

Dieta pudełkowa na zimę powinna być zbilansowana pod względem składników odżywczych. Odpowiednia ilość białka, węglowodanów i tłuszczów, a także kompleks witamin z grupy B, witamina A, C, D czy witamina E powinny się w niej znaleźć. Istotne znaczenie ma tutaj kierowanie się zasadami zdrowego żywienia. Zatem mięso nie powinno być głównym składnikiem pożywienia. Talerz Zdrowego Żywienia zastąpił pojęcie piramidy zdrowego żywienia, bo właśnie talerz mamy najczęściej przed sobą. Na talerzu mamy trzy grupy: warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste i białka. Z naszego talerza powinny zniknąć produkty wysoko przetworzone zatem burgery z frytkami absolutnie odpadają. Białka pochodzenia zwierzęcego nie powinny zajmować więcej niż ¼ naszego talerza, a warzywa powinny stanowić pół naszego talerza. Z kolei produkty pełnoziarniste, do których należą np. kasze, mogą stanowić ¼ naszego talerza. Tak właśnie powinien wyglądać zbilansowany posiłek i dobra dieta pudełkowa. Białystok jest jednym z miast, gdzie działa catering dietetyczny minutaosiem.pl z dojazdem pod drzwi.

Indywidualnie dopasowana pod względem bilansu energetycznego

Na pewno dieta na każdą porę roku powinna być dopasowana do konkretnej osoby i jej zapotrzebowania energetycznego. Różni się ono w zależności od płci, wieku i aktywności. Ta ostatnia stanowi dodatkowy przelicznik, według którego do bazowej liczby kalorii dolicza się tę odpowiadającą niskiej, umiarkowanej, czy wysokiej aktywności. Osoba spędzająca dużo czasu na powietrzu w zimie będzie potrzebowała nieco więcej kalorii, w końcu zużywamy je do termoregulacji, czyli utrzymania odpowiedniej temperatury ciała. Zatem mężczyzna pracujący w zimie na zewnątrz będzie potrzebował nawet 3 tys. kcal, podczas gdy osoba pracująca w budynku przy biurku już tylko 1,8-2 tys. kcal. Oczywiście, gdy ta ostatnia osoba dodatkowo trenuje codziennie powiedzmy godzinę dziennie, to jej bilans kaloryczny nieznacznie się zwiększy. Na podstawie tabel kalorycznych i wzorów można precyzyjnie obliczyć zapotrzebowanie energetyczne.

Wege – czy to dobry wybór na zimę?

Wiele osób sądzi, że białko pochodzenia zwierzęcego jest niezbędne w naszych warunkach klimatycznych, ale nie jest to do końca prawda. Dieta wege może być bardzo dobrym wyborem na zimę pod warunkiem, że jest odpowiednio zbilansowana, a także zawiera ciepłe posiłki. Doskonale sprawdzają się zupy, które mogą być tworzone np. na bazie mleczka kokosowego, ale nie tylko. Zupy warzywne bardzo dobrze rozgrzewają w okresie zimowym i warto na nie stawiać. Co może znajdować się ponadto w cateringu wege? Placuszki cukiniowe, kopytka szpinakowe, czy też makaron razowy z pesto pomidorowym.

Dieta rybna na lepszą odporność

Zimą trzeba szczególnie dbać o odporność, o czym już wspominaliśmy. Warto zatem wiedzieć, jak może wyglądać taka dieta pudełkowa. Białystok czy Warszawa – w wielu miastach możesz zakupić catering dietetyczny rybny. Jest on zdrowy, gdyż zawiera nie tylko białko, ale i cenne kwasy Omega-3, które stymulują pracę układu nerwowego, ale i odpornościowego. Jeśli do tego doda się surówki ze świeżych warzyw, to otrzymujemy prawdziwy zastrzyk witamin i cennych składników mineralnych.

Dieta pudełkowa w Białymstoku, czy Katowicach może być dobrym wyborem na zimowe dni. Jeśli nie masz ochoty na gotowanie i chcesz spróbować czegoś nowego, to taka dieta będzie odpowiednim wyborem. Znajdziesz różnorodne i zbilansowane dania, które zostaną dowiezione do Ciebie pod drzwi. Posiłki na cały dzień zapewnią Ci energię i lepszą odporność. Nie stracisz czasu na gotowanie, poświęcisz go na jedzenie, a także inne przyjemności, a także potrzebną dla zachowania odporności aktywność fizyczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.