Sport

Jak nie przytyć po sezonie letnim? 5 podstawowych zasad

mężczyzna na siłowni trenujący na bieżni

Zgubienie zbędnych kilogramów na wakacje, to cel, który realizuje wiele osób. Utrzymanie formy w wakacje nie jest zbyt trudne. Wysokie temperatury nie sprzyjają objadaniu się, do tego mamy sporo ruchu oraz spożywamy dużo warzyw i owoców. A co, gdy lato się już skończy? Jak nie przytyć po sezonie letnim? Oto 5 podstawowych zasad.

Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe

Pierwszą i najważniejszą zasadą, jest wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych. Musisz zdać sobie sprawę, że nie ma żadnej diety „cud”. Korzystając z konkretnej diety przez tylko dany czas, po jej odstawieniu możesz ponownie przytyć, a do tego uzyskać niepożądany efekt jojo. Jeśli marzysz o zgubieniu zbędnych kilogramów i utrzymaniu wagi, to koniecznie zmień swoje codzienne menu.

Przede wszystkim zrezygnuj z tłustych potraw, dań typu fast food na rzecz warzyw, owoców, roślin strączkowych. Uzupełnij swoją dietę o tłuszcze nienasycone m.in. ryby morskie, orzechy oraz oliwę. Pszenne pieczywo oraz makaron zamień na razowe. Śmietanę na jogurt. Niech ta zmiana nie będzie chwilowa, a stanie się Twoim nawykiem.

Jedz 5 posiłków dziennie

Wiele osób wciąż błędnie myśli, że im mniej posiłków je dziennie, tym szybciej chudnie. Aby utrzymać sylwetkę, pozbyć się zbędnych kilogramów, a jednocześnie nie niszczyć swojego organizmu, powinno się spożywać 5 regularnych posiłków dziennie, w równych odstępach czasu. Powinny to być 3 główne posiłki oraz dwie przekąski. Dzięki temu zapobiegamy nie tylko tyciu, ale także jednorazowemu przeciążeniu żołądkowa, którego konsekwencją jest m.in. niestrawność. Ponadto, regularne przerwy pomiędzy posiłkami stabilizują pracę organizmu.

Pij wodę i unikaj słodkich napojów

Jedną z najważniejszych zasad zdrowego stylu oraz odchudzania jest picie odpowiedniej ilości wody. Przyjmuje się, że powinno to być co najmniej 2 litry dziennie. Woda nie tylko gasi pragnienie, ale przede wszystkim  nawadnia, reguluje ciśnienie oraz poziom cukru we krwi i hamuje nagły napad głodu. Co więcej, nie zawiera kalorii. Jednocześnie stosuj się do kolejnej zasady, jaką jest unikanie słodkich napojów. Zawierają one ogromne ilości cukru, który niekorzystnie wpływa na proces zrzucania zbędnych kilogramów. To samo tyczy się wody. Wybieraj zwykłą, nie smakową, ponieważ ona również posiada w składzie cukier.

Uprawiaj sport

Nie ma wątpliwości, że aktywność fizyczna jest jednym z najlepszych sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Połączona ze zdrowymi nawykami żywieniowymi, daje świetne efekty. Nie musisz od razu uprawiać sportu wyczynowo. Wystarczy, że zaczniesz się ruszać. Zamiast jechać do sklepu czy pacy samochodem, pojedź rowerem lub przejdź się. Spacery są jak najbardziej wskazane, tak jak i wycieczki rowerowe. Możesz zapisać się do pobliskiej siłowni czy na zajęcia typu fitness, aerobik lub crossfit. Jeśli w Twoim mieście nie ma ani siłowni, ani tego typu zajęć, ćwicz w domu. Bardzo fajne efekty dają ćwiczenia z gumami oporowymi.

W przygotowaniu powyższych zasad wsparł nas portal fitness FitRepublic.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.