JedzenieSportUroda

Jak nie przytyć  siedząc w domu?  

kobieta mierząca sie w biodrach

Ostatnio aktualizowany

W wyniku obecnej sytuacji zagrożenia epidemiologicznego zalecana jest kwarantanna i pozostanie w domu. Zamknięte zostały siłownie, kluby fitness, baseny itp. Instytucje, które były miejscem codziennego treningu dla wielu osób. Czy to oznacza, że już nie ma innych możliwości zadbania o kondycję fizyczną? Ruch jest zalecany, nie tylko dla zdrowia fizycznego, ale również dla psychicznego spokoju, w czasach niepokoju. Aktywność fizyczna wpływa na obniżenie kortyzolu, który nasila stres. Po ćwiczeniach czujemy się lepiej, mamy więcej energii, a przede wszystkim nie mamy aż takiej ochoty na sięganie po niezdrowe przekąski… No właśnie, jak uniknąć przytycia podczas ciągłego spędzania czasu w domu?

Zadbaj o zdrowe odżywianie!

Trzymaj się podstawowych zasad jakie zalecają specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia, którzy stworzyli Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Nie bez przyczyny zalecana jest dieta urozmaicona, ze wszystkich grup produktów, aby uniknąć niedoborów pokarmowych i zapewnić odpowiednie odżywienie organizmu.

Spożywaj warzywa i owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso, ryby, nabiał, warzywa strączkowe, jaja oraz zdrowe tłuszcze. Ogranicz słodycze, sól, kolorowe napoje gazowane, przetworzoną żywność, fast-foody. Takie produkty nie mają wartości odżywczych, są wysokoenergetyczne wzmagają gromadzenie się tkanki tłuszczowej i tylko pobudzają apetyt. Pamiętaj o tym, że uczucie nasycenia osiągamy ok 20 minut po posiłku- odczekaj ten czas, nie sięgaj wtedy po kolejną porcję jedzenia.

owoce
Źródło: pixabay.com

W okresie panowania koronawirusa zdrowe odżywianie ma też znaczenie w budowaniu odporności. Jedz regularnie 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. Podaż warzyw i owoców w diecie dostarczy odpowiednich witamin i składników odżywczych. Pij wodę najlepiej w ilości min. 2-3l/dobę. Odpowiednie nawodnienie wpływa korzystnie na funkcjonowanie organizmu przyspiesza perystaltykę jelit, zmniejsza uczucie zmęczenia i łaknienie. Jest skuteczną metodą w zachowaniu zdrowej sylwetki.

Poćwicz w domu!

 ćwiczenia w domu
Źródło: pixabay.com

Codzienna aktywność fizyczna nawet 30 minutowa poprawi Twoją kondycję i korzystnie wpłynie na zdrowie i utrzymanie masy ciała, lub nawet jej spadek. Wbrew pozorom, w domu jest wiele możliwości, aby wykonać trening domowy. Wystarczą chęci i trochę wyobraźni. Nie potrzebujesz specjalistycznych urządzeń.

Wykorzystaj podczas ćwiczeń ciężar swojego ciała, oraz rekwizyty, które wzbogacą ćwiczenia: krzesło, stolik, butelka wody, która świetnie zastąpi ciężarek.

Nie potrafisz samemu wymyślić ćwiczeń?

Skorzystaj z kanałów społecznościowych m.in. YouTube, gdzie znajdziesz filmy z propozycją treningu zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Dostosuj intensywność do swoich możliwości, zmieniaj trening, aby uniknąć monotonii i działaj!

Po za tym zrób listę obowiązków, na które wcześniej nie było czasu. Porządki w szafie z kosmetykami, zaległości filmowe, książkowe, czy może nauka gotowania i eksperymentowanie z przepisami kulinarnymi ?

Myśl pozytywnie, uwierz, że dasz radę i zacznij od planowania każdego dnia, aby wykorzystać go w 100%. To od Ciebie zależy jak zadbasz o siebie. Nie czekaj, działaj od dziś!

Artykuł napisała:
Dr n. o zdr. Patrycja Kłósek
Centrum Leczenia Otyłości Paleta Diet

www.paletadiet.pl

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.