Loading...
Choroby

Jak poradzić sobie z przeskakującą żuchwą?

Mężczyzna ma poblem z przeskakującą żuchwą

Specjaliści są zgodni co do tego, że wszelkie objawy w obrębie żuchwy współcześnie stały się zmorą większości ludzi. I nic dziwnego, w końcu kluczowy w tym przypadku jest nadmierny stres, a na jego brak z pewnością nie może narzekać wiele osób. Jeżeli ty także zauważyłeś u siebie problem w obrębie żuchwy lub szczęki, to jak najszybciej skonsultuj się ze specjalistą. Jest to problem, którego nie warto odkładać na później.

Przyczyny przeskakującej żuchwy

Przyczyn przeskakującej żuchwy może być naprawdę wiele, a jak już wspomnieliśmy, najbardziej kluczową z nich jest właśnie stres. Na początku możemy zauważyć, że nerwowo zaciskamy zęby. Niejednokrotnie bardzo często rano budzimy się z obolałą szczęką. Jeżeli do tego nasi bliscy narzekają na to, że wydajemy w nocy nieprzyjemne odgłosy ocierania i zgrzytania zębami, to możemy być pewni, że cierpimy na bruksizm. On również bardzo mocno przyczynia się do powstawania problemów w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych. To wszystko może prowadzić do zdecydowanie poważniejszych problemów, takich jak przeskakiwanie żuchwy, charakterystyczne, nieprzyjemne trzaski przy otwieraniu ust, a często także brak możliwości ich otworzenia w pełnym zakresie. Do tego bardzo często dochodzi ból, który uniemożliwia jedzenie i przeżuwanie twardszych posiłków. Warto jednak mieć na uwadze, że stres nie jest jedyną przyczyną. Bardzo często osoby z niewyleczoną wadą zgryzu bądź ubytkami w uzębieniu skarżą się na taką przypadłość. Jeżeli przeszliśmy w przeszłości uraz szczęki, to jego skutki mogą do nas powrócić również pod postacią przeskakującej żuchwy.

Co robić, jak przeskakuje żuchwa?

Pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć, to udanie się do naszego lekarza stomatologa. Będzie on mógł wstępnie ustalić przyczyny naszego problemu, ocenić stan jamy ustnej, a także wyleczyć wszelkie ubytki i stany zapalne, jeżeli takie znajdzie. Następnie prawdopodobnie zostaniemy skierowani dalej. Kolejnym krokiem powinno być udanie się do fizjoterapeuty stomatologicznego. Jest to osoba specjalizująca się właśnie w dysfunkcjach stawów skroniowo-żuchwowych i za pomocą jej wiedzy i doświadczenia będziemy mogli uporać się z bólem. Przy użyciu zarówno metod manualnych, jak i fachowych narzędzi lub igieł sprawi, że nasze mięśnie się rozluźnią, a my odzyskamy dawną sprawność szczęki. Na tym etapie możemy skorzystać z pomocy wykwalifikowanych specjalistów Malo Clinic. W tym miejscu jednak nasza przygoda nie powinna się kończyć. Musimy bowiem ustalić, co było główną przyczyną wystąpienia problemu. Jeżeli należała do nich wada zgryzu, wówczas konieczne będzie podjęcie leczenia ortodontycznego. W innym przypadku problem może regularnie nawracać. Jeżeli natomiast przeskakiwanie naszej żuchwy wynikało ze stresu, a co za tym idzie – z bruksizmu czy zaciskania zębów – wówczas warto udać się do specjalisty po specjalną nakładkę relaksacyjną na zęby.

Domowe sposoby na wzmocnienie stawów

Fizjoterapeuta zapewne zleci nam dodatkowe ćwiczenia do wykonywania w domu. Sami również możemy zacząć praktykować pewne proste ćwiczenia, które za zadanie mają poprawić i wzmocnić funkcjonowanie naszego stawu skroniowo-żuchwowego. Specjaliści są bowiem zgodni, że za sukces takiego leczenia w zdecydowanie większym stopniu odpowiadamy my sami oraz konsekwentnie i regularnie wykonywane przez nas ćwiczenia. Najpopularniejsze z nich polega na położeniu języka na podniebieniu tuż zaraz za górnymi jedynkami. W ten sposób powoli otwieramy i zamykamy szczękę kilkanaście razy. Możemy również dwa kciuku umieścić pod brodą i w taki sposób powoli rozszerzać usta. Następnie przytrzymać je otwarte przez kilka sekund i powoli zamknąć.

Na poprawę funkcjonowania naszych stawów skroniowo-żuchwowych wpływają nie tylko ćwiczenia, a także stopniowa zmiana negatywnych nawyków. Przede wszystkim warto zdecydować się na zrezygnowanie z życia gumy. Jej długotrwałe używanie ma bowiem bardzo niekorzystny wpływ na nasze stawy. Kolejnym bardzo ważnym aspektem będzie wypracowanie własnych technik, które sprawiają, że jesteśmy zrelaksowani i odprężeni. To pozwoli zminimalizować negatywne oddziaływanie stresu nie tylko jeżeli chodzi o naszą szczękę, ale także na cały organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.