Sport

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem

Bieganie

Ostatnio aktualizowany

Wiele osób zaczyna swój rok z solennym postanowieniem rozpoczęcia swojej przygody z bieganiem i prowadzeniem zdrowego stylu życia. Wielu z tych ludzi już w lutym zapomniało o tym, że kiedykolwiek takie postanowienie miało miejsce. W tym poradniku przedstawimy kilka prostych kroków co zrobić, by zacząć realizować to marzenie.

Krok 1 – Wyjdź z domu i biegnij

To najtrudniejszy z wszystkich kroków, jaki Cię czeka. Ciągłe odkładanie tej chwili w nieskończoność nigdy nie pozwoli Ci poczuć tej przyjemności z ukończonego biegu. Cały czas mamy setki powodów, dla których NIE biegać. Zła pogoda? Przeziębię się. Męczący dzień pracy? Należy mi się zobaczenie kolejnego odcinka serialu na Netflixie. Nawet to, że nie mamy markowych butów do biegania nie jest odpowiednim argumentem, żeby nie wyjść z domu w tenisówkach i po prostu nie przebiec tego pierwszego kilometra

Krok 2 – Ułóż plan swoich biegów

Ważne, żeby biegać zgodnie z planem. Plan pozwoli mierzyć swoje dotychczasowe wyniki i motywować się do kolejnych biegów odhaczając wykonane treningi. To świetny sposób na to, by robić miarowe postępy, zwiększając sobie każdego tygodnia dystans biegu lub czas przebiegnięcia. Pamiętaj, że człowiek ma motywację, gdy dąży do jakiegoś celu. Nieważne, jaki to cel. Przebiegnięcie 5 kilometrów, ukończenie Półmaratonu czy Runmageddonu. Zapisz ten cel na kartce i spoglądaj tam codziennie!

Krok 3 – Zrealizuj swój plan

Plany są ale realizacja ich to inna sprawa. Ważne, żeby działać konsekwentnie. W postępach w bieganiu najbardziej pomaga rutyna. Jeśli ominiemy jeden trening, nic się nie stanie. Brak treningów przez dwa tygodnia sprawi, że ciężko będzie nam szybko i bezboleśnie wskoczyć na ten sam poziom. Nic nie sprawi nam więcej satysfakcji i przyjemności jak ukończenie linii mety półmaratonu. Zaplanowaliśmy to sobie, regularnie ćwiczyliśmy i w końcu nam się udało!

Krok 4 – Spróbuj czegoś nowego

Nie spoczywaj na laurach. Jeśli ukończyłeś półmaraton, przygotuj się do maratonu. Albo spróbuj czegoś innego. Runmageddon lub inne tego typu wyzwania to świetny sposób, żeby spróbować czegoś takich wyzwań jak przejście konkurencji zwanej – drabina salomona, czy przejście przez koryto pełne błota.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.