Hobby

Jak utrzymać formę przy zamkniętych siłowniach?

ćwiczenia w domu

Kwarantanna i konieczność społecznej izolacji wcale nie sprzyjają wychodzeniu z domu. W czasach, gdy najrozsądniej i najbezpieczniej jest pozostać w swoich czterech ścianach, a siłownie pozostają zamknięte na głucho, wiele osób może mieć problem z utrzymaniem odpowiedniej kondycji. Wpływają na ten stan rzeczy ograniczone możliwości, ale też problemy z motywacją i samodyscypliną – wielu osobom dużo łatwiej jest ćwiczyć w siłowni. Dom to jednak znakomite miejsce do ćwiczeń. Zainteresować Cię może – na przykład – kalistenika. Dowiedz się, jak sobie radzić w trudnych czasach.

Czy trzeba przytyć siedząc w domu?

Wcale nie! Siedzenie w domu sprzyja częstszemu zaglądaniu do lodówki i mniejszej dawce ruchu – kanapa i telewizor lub wygodny fotel i komputer wydają się być o wiele ciekawszą alternatywą. Mimo wszystko wcale nie trzeba przybrać na wadze – wystarczy zaangażowanie i samodyscyplina. To właśnie pozwoli na najlepsze zorganizowanie czasu. Nie można obecnie wybrać się na siłownię – ale ćwiczyć można zawsze i wszędzie.

Jak sobie razić przy zamkniętych siłowniach?

Twój dom to doskonałe miejsce do ćwiczeń. Potrzebujesz tylko trochę miejsca, czasu masz teraz odpowiednio więcej, więc jeśli chcesz, znajdziesz chwilę na ćwiczenia. Pamiętaj, że nie potrzeba tego dużo – ważna jest regularność, która pozwoli Ci na to, by wyrobić w sobie bardzo zdrowy nawyk. Wtedy ćwiczenia będą wykonywane z coraz większą łatwością, bo wejdą Ci w krew. Jak możesz zadbać o własną kondycję w zaciszu domowym?

Urządź sobie siłownię w domu

Nie potrzebujesz od razu inwestować w drogie, duże sprzęty, które zajmują sporo miejsca – wystarczy tylko wyposażyć się w kilka przedmiotów, na przykład paraletki do ćwiczeń czy hantle. To one sprawią, że Twoje treningi będą bardziej zróżnicowane, a przez to nie zdążą Ci się znudzić oraz – co bardzo istotne – uda Ci się zadbać o wszystkie partie swojego ciała.

Ćwicz z trenerami online

Internet to potęga – jeśli do tej pory ćwiczyłeś wyłącznie z trenerami i brakuje Ci tego, spróbuj poćwiczyć z trenerami online. W Sieci znajdziesz całe mnóstwo rozmaitych filmów instruktażowych, a nawet możliwość uczestniczenia w treningach na żywo – poszukaj trenera, który Ci odpowiada i zacznij się ruszać. Możesz też skorzystać z możliwości konsultacji – wielu trenerów personalnych na takie się zgadza, wtedy będziesz mógł dowiedzieć się, co robisz nie ta, czy jakie paraletki do ćwiczeń będą najlepsze w Twoim przypadku. Będziesz mógł też liczyć na stworzenie indywidualnego planu treningowego.

Zainteresuj się kalisteniką

Kalistenika to nic innego jak aktywność fizyczna, w której zawierają się ćwiczenia oparte na własnej masie ciała. Wcale nie potrzebujesz do tego zaawansowanego sprzętu fitness, bo Twoje ciało jest najlepszym „sprzętem” w tej sytuacji. W ten sposób rozwijasz swoje mięśnie, ale też poprawiasz kondycję, zmysł równowagi oraz zwinność. Ćwiczenia te są tak uniwersalne, że może wykonywać je każdy – w ten sposób ćwiczy się też w szkołach w ramach lekcji wychowania fizycznego.

Artykuł powstał we współpracy z https://senseipro.pl/paraletki/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.