Choroby

Jak zadbać o odporność w sezonie jesienno-zimowym? Podpowiadamy!

Dzień w łóżku

Jesienią i zimą nasza odporność wyraźnie spada. Rzadziej wychodzimy na zewnątrz, brakuje nam słońca i energii. Niestety jednocześnie wokół nas pojawia się wiele infekcji, które atakują ze zdwojoną siłą. Jest jednak kilka prostych sposobów na to, by wzmocnić naturalną odporność.

Więcej odpoczynku

Nietrudno zauważyć, że gdy jesteśmy przemęczeni i nie mamy zbyt dużo czasu na sen, nasza odporność zaczyna spadać. Każdy z nas bowiem potrzebuje przynajmniej kilku godzin spokojnego odpoczynku. Warto wiec zadbać o to, by poświęcać na sen około osiem godzin na dobę. Oczywiście najzdrowiej jest spać w nocy, a nie odsypiać w dzień.

Pełnowartościowa dieta

Zdrowy styl życia połączony ze zbilansowaną dietą to absolutna podstawa. Aby cieszyć się zdrowiem w okresie jesienno-zimowym, powinniśmy wprowadzić do codziennego menu owoce i warzywa zawierające przeciwutleniacze. Dlaczego jest to takie ważne? Dzięki nim zwalczane są wolne rodniki, co z kolei poprawia naszą odporność. W naszej diecie powinny znaleźć się między innymi cytrusy, czarne porzeczki, marchew, czerwona papryka i szpinak. Wszystkie produkty z tej listy zawierają mnóstwo witamin, w szczególności C i A.

Tradycyjna walka z przeziębieniem

Każdy z nas zna domowe sposoby na wzmocnienie odporności. Do najpopularniejszych należy syrop owocowy. Najlepiej wybrać ten malinowy. To idealny sposób na walkę z przeziębieniem, a nawet z grypą. Swoje właściwości zawdzięcza zawartości kwasu salicylowego. Warto wiedzieć, że składnik ten znajduje się także w aspirynie. Sok można dodać do ciepłej herbaty. Doskonale rozgrzeje on cały organizm i pomoże zwalczyć niechcianą infekcję. Oczywiście nie musimy go stosować jedynie wtedy, gdy już jesteśmy chorzy. Sok malinowy można pić profilaktycznie. Jest on bogaty w magnez i wapń, więc będzie nie tylko pozytywnie wpływał na naszą odporność, ale także zmniejszy ciśnienie i wzmocni serce.

Chociaż walka z przeziębieniem wydaje się nierówna, mamy w niej spore szanse. Wystarczy dbać o swoją odporność nie tylko w sezonie jesienno-zimowym, ale przez cały rok. Odpowiednia dawka witamin, zbilansowana dieta i wystarczająca ilość odpoczynku sprawią, że choroby nie będą nam strasznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.