Sport

Jak zbudować wymarzoną sylwetkę do wiosny?

Kobieta sprawdza swoją sylwetkę przed wiosną

Ostatnio aktualizowany

W okresie poprzedzającym nadchodzący sezon wiosenny warto pomyśleć o poprawie formy. Uzyskanie wymarzonej sylwetki wymaga wprowadzenia wielu zmian do stylu życia, co wiąże się z niemałymi wyrzeczeniami i sporym wysiłkiem. Warto jednak podjąć się wyzwania – nie tylko dla poprawy wyglądu, ale też dobrego samopoczucia i zdrowia. Istnieją pewne ogólne zasady, które znacząco pomagają w osiągnięciu wyznaczonego celu na wiosnę.

Unikanie siedzącego trybu życia

W zimowe wieczory zmniejsza się ochota na wychodzenie z domu i prowadzenie aktywnego, zdrowego stylu życia. Ruchu nie wolno jednak unikać. Dotyczy to zwłaszcza osób, których praca ma charakter siedzący. Kilka godzin dziennie za biurkiem może fatalnie wpłynąć na organizm. Brak aktywności fizycznej zmniejsza zapotrzebowanie kaloryczne, jednocześnie pobudzając apetyt. W rezultacie tkanka tłuszczowa zaczyna stopniowo, ale stosunkowo szybko się odkładać. Warto ruszać się nie tylko w dni wolne, ale również po pracy. Wystarczy więcej spacerować, unikać środków komunikacji miejskiej i wybierać schody zamiast windy.

Treningi interwałowe

Doskonałym urozmaiceniem planu ćwiczeń jest trening interwałowy. Zakłada on wykonywanie wymagającej fizycznie aktywności przez około 30-45 sekund, a następnie powtarzania jej po niedługiej przerwie. Cała sesja trwa zwykle około pół godziny, a jej rezultatem jest zwiększenie poziomu spalania tkanki tłuszczowej oraz podkręcenie metabolizmu. Po treningu interwałowym następuje też wyraźna poprawa samopoczucia. Kluczowe znaczenie ma intensywność ćwiczeń, którą osoby początkujące powinny zwiększać stopniowo. W przeciwnym razie może dojść do wystąpienia kontuzji. Poważne urazy całkowicie wyłączają z aktywności fizycznej, przez co praca nad sylwetką staje się niemożliwa. Trening interwałowy ćwiczyć można samodzielnie lub grupowo, np. podczas zajęć na siłowni.

Kobieta buduje swoją wymarzoną sylwetkę

Odpowiednio skomponowane śniadanie

Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, dlatego powinno być odpowiednio skomponowane. Na początek należy przede wszystkim ograniczyć ilość węglowodanów prostych. Podnoszą one poziom cukru we krwi, przez co w niedługim czasie po spożyciu powodują nawrót głodu i zwiększają apetyt na słodkie posiłki. Zmiany najlepiej wprowadzać stopniowo. Warto do tygodniowego planu żywienia wprowadzić dwa-trzy śniadania oparte wyłącznie o tłuszcze i białka. Dobrym rozwiązaniem może być np. wiejski twaróg z wędzoną rybą lub jajecznica z warzywami i grzybami.

Świadome odżywianie

Sprawdzanie etykiet produktów spożywczych to podstawa świadomego odżywiania. Należy całkowicie wyeliminować z diety dodatki podnoszące poziom cukru we krwi, takie jak syrop glukozowy. Najlepiej wybierać produkty posiadające krótką listę składników. Warto pamiętać, że sygnał o sytości odbierany jest przez mózg z niewielkim opóźnieniem. Im posiłki spożywane są wolniej, tym więcej czasu ma organizm na ich zarejestrowanie. W rezultacie zapotrzebowanie kaloryczne się zmniejsza. Warto więc wyeliminować stres i pośpiech, które negatywnie odbijają się na procesach trawienia. Nie trzeba wcale jadać pięć razy dziennie. Posiłków może być mniej lub więcej, jednak warto przyjmować je w ustalonych odstępach czasu. Najbardziej korzystne dla organizmu jest jadanie co ok. 3-4 godziny.

Kobieta przygotowuje się do ćwiczeń poprawiających sylwetkę

Przemyślana suplementacja

W osiąganiu wymarzonej sylwetki pomóc może odpowiednia suplementacja. Wiele dostępnych w sprzedaży środków tego typu podkręca metabolizm i ułatwia spalanie tłuszczu. Suplementy w formie kapsułek mają jednak istotną wadę, ponieważ działają dopiero po dotarciu do żołądka. Zawarte w tabletkach substancje aktywne ulegają wówczas uwolnieniu, a następnie są rozprowadzane i wchłaniane przez organizm. Nowością na rynku są plastry Sliminazer. Ich działanie zostało szczegółowo opisane na blogu: https://polski-blog-medyczny.pl/plastry-sliminazer/. Substancje aktywne są w tym przypadku podawane przez skórę, dzięki czemu nie rozkładają się w przewodzie pokarmowym. Plastry Sliminazer zapewniają doskonałe efekty przy dawkach dużo mniejszych, niż podczas podawania doustnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.