Loading...
Aktywność fizycznaCiało

Jak zrobić formę na lato w dwa miesiące

Chłopiec na deskorolce

Planując swój letni urlop, wiele osób głowi się, co zrobić, by dobrze wyglądać nad basenem. Okres zimowy sprzyja tyciu, więc za wszelką cenę chcemy zrzucić zbędny balast przed nadejściem lata. Niestety często powrót do formy nie należy do najłatwiejszych zadań. Powoduje to rozczarowanie i brak radości z nadchodzących wakacji.

Istnieje jednak kilka metod, by w niedługim czasie powrócić do formy i dobrze prezentować się na wakacjach. Wystarczą dwa miesiące systematycznej pracy nad własną sylwetką, by znacząco poprawić swój wygląd. 

Od czego zacząć chcąc schudnąć?

Dieta jest podstawą każdej osoby, która chce zrzucić zbędne kilogramy. Gdy jadłospis obfituje w kiepskiej jakości pożywienie, przekłada się to na wygląd całego ciała. Zanim zaczniemy stosowanie diety, by powrócić do formy, ważne jest obliczenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jest to istotne, gdyż odpowiednio zredukowana ilość kalorii nie doprowadzi do niedoborów w organizmie, a pozwoli schudnąć.

Ustalając dzienny jadłospis, ważne jest uwzględnienie trybu życia, obecnej wagi i wzrostu. Warto skorzystać z internetowych kalkulatorów zapotrzebowania energetycznego. Po wprowadzeniu podstawowych danych kalkulator obliczy, ile powinniśmy jeść, by schudnąć.

Redukcję mogą ułatwić także proste aplikacje na telefon. Służą one do obliczania kaloryczności spożywanych dań w ciągu dnia. Pozwala to określić, czy jemy wystarczająco, czy być może za dużo. Gdy nie dysponujemy wiedzą z zakresu żywienia, warto udać się do dietetyka. Ułoży on zbilansowane menu, w którym zawarte będą również gramatury produktów.

Skuteczna dieta redukcyjna

Dieta, która ma pomóc w odchudzaniu, powinna być smaczna i dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Bardzo często przed wakacjami wiele osób decyduje się na stosowanie diety o bardzo niskiej kaloryczności. W ten sposób można zaburzyć funkcje organizmu i doprowadzić do groźnych niedoborów witamin.

Dieta, która bazuje na sezonowych produktach i mająca odpowiednią ilość kalorii to jedyny dobry sposób na schudnięcie. Jedząc zbyt małe posiłki, być może schudniemy, jednak powrót do starych nawyków spowoduje ponowne tycie. Ponadto, często stosując kiepskie i nieprzemyślane diety, skóra traci jędrność i atrakcyjny wygląd. Wystarczy jeść około 500 kalorii mniej, niż wynosi dzienne zapotrzebowanie na energię całkowitą. Odchudzanie jest wtedy rozsądne i nie powoduje uczucia głodu. Co najważniejsze, pozwala trwale zrzucić nadprogramowe kilogramy!

Odpowiednia dieta w robieniu formy na lato
Źródło: Pexels

Jakich produktów unikać w diecie?

Istnieje kilka produktów, które wpływają negatywnie na wygląd sylwetki, a w szczególności brzucha. Ograniczenie ich spożycia wpłynie na to, że brzuch będzie wyglądać na bardziej płaski. Oto lista produktów, które powodują wzdęcia i sprawiają, że brzuch staje się twardszy i większy. 

  • Warzywa strączkowe,
  • Napoje gazowane,
  • Warzywa kapustne,
  • Tłuste i przetworzone potrawy,
  • Alkohol,
  • Jabłka, gruszki i brzoskwinie.

Warto obserwować wygląd swojego ciała i indywidualnie oceniać, jakie produkty powodują wzdęcia. Wiele osób może mieć także problemy spowodowane spożyciem laktozy lub glutenu. Gdy tak się dzieje, jedzenie takich produktów należy ograniczyć. Oprócz negatywnych skutków dla sylwetki nietolerowane produkty mogą doprowadzić do poważnych problemów jelitowych.

Produkty szczególnie polecane w diecie

Chcąc powrócić do formy, do swojego jadłospisu warto wdrożyć kilka produktów przyspieszających spalanie tłuszczu i przemianę materii. Stosowanie ich pozwala szybciej spalać kalorie, w ten sposób przynosząc szybsze efekty na wadze. Podczas robienia formy potrawy powinny być przygotowywane z uwzględnieniem takich produktów jak:

  • Ostre przyprawy, na przykład chilli, kurkuma, cynamon imbir.
  • Siemię lniane,
  • Awokado,
  • Grejpfruty,
  • Brokuły,
  • Duża ilość wody niegazowanej,
  • Zielona herbata,
  • Seler naciowy,
  • Jogurt naturalny,

Wszystkie te składniki można z powodzeniem używać do przygotowywania smacznych i dietetycznych posiłków. Udowodniono, że regularne spożywanie takich produktów wpływa na szybsze spalanie tłuszczu podczas treningu. Dodatkowo większość tych składników dobrze działa na zdrowie i urodę.

Zielona herbata pomocna w robieniu formy na lato
Źródło: Pexels

Jak dieta wpływa na zdrowie i urodę?

Zdrowa i zbilansowana dieta odpowiada w 70% za efekty redukcji. Same treningi, bez trzymania odżywczej diety, nie są w stanie dać spektakularnych rezultatów. Forma na lata jest znacznie łatwiejsza do zrobienia, kiedy dbamy o regularność posiłków i odpowiedni stosunek wszystkich składników w diecie. Produkty naturalne, bez zbędnej chemii i konserwantów, nie powodują wzdęć i nie zaburzają pracy jelit. W ten sposób brzuch pozostaje płaski, a my nie czujemy się przepełnieni i senni.

Ponadto, zdrowie i uroda idą ze sobą w parze. Unikanie przetworzonych i ciężkostrawnych produktów nie powoduje pogorszenia wyglądu cery i zapobiega powstawaniu wyprysków. Włosy nie stają się szorstkie i matowe, a paznokcie pozostają twarde i nie są podatne na złamania.

Jak powinien wyglądać trening budujący formę na lato?

Powrót formy będzie przebiegać szybciej, jeżeli oprócz poprawy jadłospisu, wdrożymy trening. Regularne ćwiczenia fizyczne wzmacniają mięśnie, spalają tłuszcz i poprawiają ogólne samopoczucie. Wpływają także na utrzymanie prawidłowej postawy ciała, co jest kluczowe, by wyglądać smuklej. By trening przynosił należyte rezultaty, warto skorzystać z pomocy trenera personalnego lub samodzielnie ułożyć plan treningowy.

Ćwiczenia wzmacniające powinny angażować wszystkie partie mięśniowe i być wykonywane z ogromną starannością. Zminimalizuje to ryzyko nabawienia się kontuzji, które mogą sprawić, że lato będzie nie takie, jak sobie założyliśmy. Najlepszym sposobem jest wykonywanie kilku treningów w ciągu tygodnia i podczas każdego z nich angażowanie innych grup mięśniowych.

Trening powinien także zawierać elementy kardio, czyli spalające tkankę tłuszczową. Mowa tu o rowerku, biegach na bieżni czy ćwiczeniach na orbitreku.

Jak zbudować formę ćwiczeniami na lata?

Aby ćwiczenia doprowadziły do poprawienia sylwetki, muszą być wykonywane przede wszystkim poprawnie. Gdy ćwiczenia są robione bez zaangażowania odpowiednich partii mięśniowych, mogą nie przynosić efektów. Powrót formy może być znacznie łatwiejszy, gdy zdecydujemy się na trening z pomocą doświadczonego trenera. Poprawi on technikę ćwiczeń, skoryguje błędy i da wskazówki dotyczące planu treningowego.

Nie musi być to rozwiązanie długotrwałe, ale na początku przygody z siłownią może okazać bardzo pomocne. Ważne jest, by nie zaprzestawać wysiłku po wakacjach. Treningi powinny stać się dobrym nawykiem, który pozwoli poprawić wygląd sylwetki i zapobiegnie wielu chorobom, na przykład cukrzycy.

Kobieta budująca formę na lato na siłowni
Źródło: Pexels

Jak często ćwiczyć, by zbudować formę?

Treningi powinny odbywać się kilka razy w tygodniu. Tylko taka częstotliwość wpłynie na poprawę wyglądu sylwetki i utratę kilogramów. Warto wspomnieć, że ćwiczenia nie powinny być wykonywane codziennie. Może to doprowadzić do zakwasów i zniechęcić do dalszego uczęszczania na siłownię.

Bardzo ważny jest odpoczynek pomiędzy treningami, który pozwala zregenerować zmęczone mięśnie i nabrać siły na kolejne wizyty na siłowni. Optymalną częstotliwością jest więc ćwiczenie co drugi dzień. Aby trening wpływał na spalanie tłuszczu, powinien być wykonywany przynajmniej godzinę.

Jak skutecznie spalać tłuszcz?

Dieta połączona z ćwiczeniami to duet idealny, by poprawić zdrowie i urodę. Na rynku dostępne są także spalacze tłuszczu, najczęściej w formie tabletek, które przyspieszają redukcję wagi. Przyjmuje się je przed treningiem. Ich zadaniem jest podwyższenie temperatury ciała, co wpływa na większą ilość spalonych kalorii podczas wysiłku.

Warto zaznaczyć, że same tabletki nie są w stanie za nas schudnąć. Niezbędna jest ciężka praca nad własną sylwetką i nawykami żywnościowymi. Spalacz może jedynie przyspieszyć cały proces odchudzania.

Najczęstsze błędy podczas robienia formy

Bardzo często chcąc poprawić wygląd sylwetki przed wakacjami, pragniemy uzyskać natychmiastowe efekty. Prowadzi to do frustracji, kiedy waga nie spada, a centymetry w obwodzie pozostają bez zmian. W takich sytuacjach motywacja maleje, co prowadzi do podjadania i zaprzestania treningów. Jest to ogromny błąd! Na efekty diety niekiedy trzeba poczekać kilka tygodni, lecz są one znacznie trwalsze i długotrwałe. Nie powinno się codziennie ważyć, bo wahania wagi w ciągu kilku dni są normalne. Optymalnie jest kontrolowanie wagi co tydzień, z samego rana, najlepiej po wypróżnieniu.

Kolejnym błędem jest przecenianie swoich możliwości i zbyt intensywne treningi. Może to prowadzić do szybkiej utraty motywacji, gdyż organizm zacznie domagać się odpoczynku. Z drugiej strony, nie należy wykonywać tylko ćwiczeń łatwych i niewymagających siły do ich wykonania. Stopień trudności treningu powinien być sukcesywnie zwiększany wraz z naszym doświadczeniem na siłowni.

Istotne jest także, by nie praktykować diety mocno ograniczającej spożycie kalorii. Takie diety prowadzą do szybkich zastojów wagi, powodują rozdrażnienie i prowadzą do wilczych napadów głodu. Stosowanie się do wszystkich wskazówek zdrowej i racjonalnej diety pozwoli osiągnąć wymarzoną formę na wakacje, a lato będzie miło wspominane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.