Dom i rodzinaHobbySport

Jak zrobić szpagat w 10 minut? Oto 3 ćwiczenia rozciągające z którymi NIE może Ci się nie udać!

Kobieta, która nauczyła się robić szpagat w 10 minut

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak zrobić szpagat. Z całą pewnością zrobienie szpagatu obrosło już sporą legendą i z tego właśnie powodu pojawiają się wątpliwości, czy aby na pewno jego wykonanie jest takie proste. Często zrobienie szpagatu kojarzone jest z osobami o bardzo dobrej kondycji fizycznej. Udaje się to na przykład tancerzom czy sportowcom, którzy na co dzień ćwiczą bardzo wiele i mają ku temu predyspozycje. Ćwiczenia na szpagat muszą być więc odpowiednio dobrane, a przede wszystkim na tyle efektywne, aby szpagat faktycznie znalazł się w zasięgu ręki.

Rozciąganie do szpagatu jest prostsze niż myślisz!

Są osoby, które poddają się już na początku, ponieważ są przekonane, że i tak nigdy nie uda im się wykonać pełnego szpagatu. Faktycznie, jest on kojarzony raczej z wieloma wyrzeczeniami i godzinami treningów, niż z czymś prostym i niewymagającym. Tak jednak być nie musi. Wystarczy nawet 10 minut dziennie, aby po miesiącu zauważyć efekty, które zrobią ogromne wrażenie. Najważniejsza jest w związku z tym systematyczność i odpowiedni dobór ćwiczeń, które dopasowane będą do indywidualnej kondycji oraz predyspozycji.

Czym w ogóle jest szpagat?

Choć dużo osób zastanawia się, jak zrobić szpagat, nie każdy wie, czym on w ogóle jest. Wiedza ta jest jednak niezbędna, aby móc odpowiednio się do niego przygotowywać. Przede wszystkim szpagat jest jedną z najprostszych figur akrobatycznych. Mimo to figura ta wymaga specjalnych przygotowań, które przystosują ciało do tego, aby wykonać ją w pełni. Osoby, które z reguły nie uprawiają żadnych sportów, z całą pewnością wymagać będą zwiększonej ilości treningów, aby osiągnąć to samo, co osoby, ćwiczące regularnie. Takie osoby muszą też bardziej uważać na swoje ścięgna oraz mięśnie, ponieważ o wiele łatwiej mogą ulec kontuzji.

Jak zrobić szpagat w 10 minut i czy w ogóle jest to możliwe? 

Tak, jest to ćwiczenie, które można wyrobić, ale potrzeba pewnego nakładu energii i przede wszystkim samozaparcia. Takie przygotowania czasami trwają nawet kilka tygodni, ale dzięki temu wykonanie szpagatu jest w pełni bezpieczne.

Jak powinno wyglądać rozciąganie do szpagatu, aby było bezpieczne?

Ćwiczenia na szpagat są bardzo ważne. To właśnie one wpływają na to, w jakim stopniu wykonanie szpagatu będzie możliwe i, czy uda się utrzymać tę pozycję. Warto zacząć od najprostszych ćwiczeń i z czasem zwiększać ich intensywność oraz ilość. Dzięki temu całe ciało odpowiednio się do tego przygotuje i będzie bardziej elastyczne.

Podstawową kwestią jest odpowiednia rozgrzewka. To właśnie ona przygotowuje ciało do wysiłku i do rozciągania się. Dzięki temu całe ćwiczenie będzie w pełni bezpieczne. Rozgrzewki nie wolno pomijać! Powinna trwać ona około dziesięciu, może piętnastu minut. Najlepiej robić dokładnie tyle, ile się czuje. W tej kwestii warto zdać się na swój organizm i znaki, które wysyła. Przykładową rozgrzewką może być trucht, pajacyki lub szybki marsz. To właśnie delikatne ćwiczenia mają stymulować organizm do większego wysiłku.

Jak zrobić szpagat w 10 minut, aby było bezpiecznie?

Osoba umiejąca zrobić szpagat po 10 minutach
Źródło: Pexels.com

Warto poznać przynajmniej 3 ćwiczenia na szpagat, które przynoszą efekty. Trzeba wykonywać je regularnie, na przykład przez miesiąc lub do momentu, w którym poczuje się, że wykonanie go jest już możliwe.

Takimi ćwiczeniami są na przykład wykroki do przodu. Jak je wykonać? Prawą nogę wystaw do przodu i ugnij w kolanie pod kątem prostym, a lewą wyciągnij do tyłu. Wytrzymaj w takiej pozycji, chociaż pół minuty i zmień nogę. Oprócz tego podziała także siad płotkarski. Polega to na siadaniu na jednej ugiętej nodze i wyprostowaniu drugiej w odchylonym kącie minimum 90 stopni. Pomoże także przyciąganie stopy do pośladka. Wypróbować można także:

  • rozciąganie przy stole,
  • wyskoki,
  • przysiady,
  • wykopy.

Warto znaleźć ćwiczenia najbardziej dobrane do siebie i według nich ustalić całościowy trening. Z czasem można je również zmieniać. Cały trening powinien trwać kilkanaście minut i być wykonywany codziennie.

Monika Szczepańska – absolwentka dziennikarstwa
i wieloletnia copywriterka.
Z zamiłowaniem pisze o modzie, sporcie i podróżach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.