Loading...
Sport

Jakie korzyści ma regularne praktykowanie jogi

ćwiczenie jogi

Jeśli masz stresującą pracę lub żyjesz w nieustannym biegu, zwolnij na chwilę i podaruj sobie odrobinę relaksu wybierając Jogę. To jedna z najbardziej odprężających i bezpiecznych form aktywności fizycznej. Joga wywodzi się z filozofii indyjskiej i jest jedną z najstarszych technik samodoskonalenia się. Systematyczny trening to wiele korzyści dla ciała i umysłu – przekonaj się sam!

Korzystne zmiany we krwi

Jogę może praktykować każdy niezależnie od wieku oraz płci. Zarówno osoby regularnie uprawiające sport, jak i te, które nie mają na co dzień zbyt dużo ruchu. Wystarczy wygodny strój i odpowiednie maty do jogi, by znacząco zredukować towarzyszące Ci dolegliwości i poprawić pracę całego organizmu.

Pod wpływem jogi we krwi zwiększa się ilość antyoksydantów, co podnosi zdolność organizmu do samooczyszczania i samo naprawiania. Obniża się także poziom cholesterolu, glukozy, sodu i trójglicerydów. Ponadto, joga opóźnia procesy starzenia się chrząstki, dzięki czemu zapobiega złamaniom, zmniejszając ryzyko osteoporozy czy artretyzmu. Zwiększenie ukrwienia, a tym samym dotlenienie tkanek to kolejna korzyść wynikająca z praktykowania jogi. Koncentracja oddechu w asanach pomaga zachować stały rytm serca, co skutecznie reguluje i stabilizuje ciśnienie krwi.

Popraw ogólną pracę swojego organizmu

Wystarczy odrobina chęci, trochę przestrzeni i akcesoria, na przykład maty Joyinme, by znacząco poprawić pracę całego organizmu. Joga zmniejsza ryzyko zawału, udaru, cukrzycy czy otyłości. Dodatkowo wspiera metabolizm, dzięki czemu zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób żołądkowo-jelitowych. To także doskonały sposób na wzmocnienie odporności, która podwyższa się już w ciągu 2 godzin od rozpoczęcia ćwiczeń. Asany wyciszą Twój system nerwowy, dzięki czemu zwiększysz swoją stabilność emocjonalną praz psychiczną równowagę. Joga równie skutecznie łagodzi bóle miesiączkowe i pomaga redukować dolegliwości kobiet w ciąży.

Ćwicząc jogę skutecznie pokonasz ból

Dzięki temu, że joga pomaga wpływać na struktury mózgu, zmniejsza nadwrażliwość ciała na ból. Dzieje się tak poprzez przyrost istoty szarej w mózgu, która wzmacnia tolerancje na występowanie wszelkich dolegliwości oraz łagodzi skutki zmian wywołanych ich chronicznym występowaniem. Uśmierza występujące w ciele bóle różnego pochodzenia, szczególnie najczęściej występujące bóle pleców, a także skutecznie zapobiega ich nawrotom. Badania pokazują, że asany podnoszą poziom neuroprzekaźników GABA, co zmniejsza ryzyko zachorowania na Alzheimera, zapobiega depresji, stanom lękowym oraz padaczce. Przekonaj się na własnej skórze, jak poprawić swoje zdrowie bez zbędnego wysiłku – wystarczy systematyczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.