Nowinki ze świata zdrowiaPsychika

Już dwuletnie dzieci ulegają wpływowi reklam telewizyjnych

Dziecko przed telewizorem

Ostatnio aktualizowany

W lutowym numerze „Journal of the American Dietetic Association” dr Dina L. G. Borzekowski z Mount Sinai School of Medicine w New York City i dr Thomas N. Robinson ze Standford Center fo Disease Prevention w Palo Alto w Kaliforni opublikowali wyniki badań, które powinny zainteresować nie tylko lekarzy, ale przede wszystki rodziców.

Badania te jednoznacznie wykazały, że już dzieci dwuletnie pozostają pod wpływem reklam telewizyjnych wybierając „ulubione” produkty spożywcze. Niepokojące jest, że wpływ reklam na preferencje dietetyczne dzieci, jest skorelowany z coraz większą częstością otyłości w tej grupie wiekowej. Jest to skutek reklamowania produktów, które przeważnie nie są zdrowe – batoniki, słodkie napoje, wysokokaloryczne chrupki. Zdaniem autorów wyjściem z sytuacji jest ograniczanie dzieciom dostępu do telewizji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.