Loading...
Leki i suplementy

Kreatyna – jaki suplement warto wybrać?

Kreatynina do diety

Kreatyna to ważny związek organiczny naturalnie występujący w ludzkim organizmie. Regularny wysiłek fizyczny wymaga zastosowania suplementacji w celu uzyskania wyższych stężeń kreatyny. Związek ten wspiera budowę tkanki mięśniowej, dostarcza energii i opóźnia zmęczenie, a także wspiera procesy regeneracyjne. Kreatyna dzieli się na kilka rodzajów w zależności od tego, z jakim składnikiem połączono jej cząsteczkę. Jaki suplement wybrać pod kątem indywidualnych potrzeb treningowych?

Monohydrat kreatyny – uniwersalny wybór dla każdego

Jednym z najczęściej spotykanych produktów jest monohydrat kreatyny, który powstaje poprzez połączenie cząsteczki kreatyny z cząsteczką wody. Ze względu na łatwą przyswajalność i uniwersalne zastosowanie, kreatyna w formie monohydratu jest zalecana wszystkim osobom, które pragną wzmocnić efekty w cyklu treningowym. Jest wykorzystywana zarówno przy budowie beztłuszczowej masy mięśniowej, jak i również w treningach ogólnorozwojowych ukierunkowanych na atrakcyjny wygląd sylwetki. Dostarcza energii oraz wydatnie wspiera regenerację organizmu po treningu.

Jabłczan kreatyny – popularne wsparcie dla kulturystów

Ten suplement diety powstaje poprzez połączenie cząsteczki kreatyny z dwoma cząsteczkami kwasu jabłkowego. Jabłczan zapewnia lepszą rozpuszczalność kreatyny w płynach, a dodatkowo, wspiera jej działanie, oferując lepsze efekty stosowania. Jabłczan kreatyny oferuje nieco wolniejszy przyrost masy mięśniowej przy jednoczesnej poprawie jakości. Suplement ten jest zatem często stosowany przez kulturystów, którym zależy na kształtowaniu zarysowanej i twardej muskulatury.

Cytrynian kreatyny – efektywne wsparcie cyklu treningowego

Bardzo popularną odmianą jest również cytrynian kreatyny uzyskiwany poprzez połączenie cząsteczki kreatyny z trzema cząsteczkami kwasu cytrynowego. Suplement jest dużym wsparciem dla osób uprawiających sporty siłowe, ponieważ pozwala na poprawienie zdolności wysiłkowych, zarówno w aspekcie siły fizycznej, jak i również wytrzymałości. Przyczynia się do szybszej regeneracji mięśni, dzięki czemu, obniża ryzyko wystąpienia kontuzji.

Jak wybrać suplement diety na bazie kreatyny?

Do dyspozycji osób aktywnych fizycznie pozostają także mixy kreatynowe, w których związek ten łączy się z innymi mikroelementami. Decydując się na zakup tego suplementu diety warto również wybrać formę dawkowania. Kreatyna jest dostępna w formie proszku rozpuszczalnego w wodzie, a także w formie kapsułek. Oba środki oferują podobną wydajność, ale zdaniem specjalistów, kreatyna rozpuszczona w wodzie jest szybciej przyswajana przez nasz organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.