Loading...
Jedzenie

Najlepsze pomysły na śniadania białkowo-tłuszczowe

Orzechy.

Jedzenie węglowodanów na śniadanie to prosta droga do ponownego uczucia senności i chęci zdrzemnięcia się. Zdecydowanie lepiej będzie sięgać po składniki na śniadania białkowo tłuszczowe, które zapewnią uczucie sytości na długi czas, nie będzie trzeba martwić się żadnym podjadaniem między posiłkami. Cukier powoduje ciągłe skoki insuliny, co jest prostą drogą do wilczych napadów głodu i spadków energii. Nie ma tego problemu w przypadku posiłku składającego się z białka i tłuszczu, który zapewnia stopniowe uwalnianie energii.

Smaczne śniadania białkowo-tłuszczowe

Nadal niektóre osoby nie wyobrażają sobie rozpoczęcia dnia bez zjedzenia owsianki na śniadanie, ale coraz bardziej odchodzi się od spożywania z samego rana węglowodanów. Zdecydowanie lepiej sprawdza się posiłek na bazie białka i tłuszczu, który zapewnia uczucie sytości na wiele godzin. Nie trzeba wcale sięgać po mięso ani olej, bo jest zdecydowanie więcej produktów bogatych w białko i tłuszcz. Przy tak szerokim wachlarzu wyboru można mieć pewność, że stworzenie smacznego jadłospisu będzie banalnie proste. Urozmaicona dieta to podstawa, dlatego warto eksperymentować i próbować nowych połączeń. Jeśli ktoś nadal nie wyobraża sobie śniadania bez pieczywa, to można przygotować posiłek z chleba żytniego, jajka i awokado. Chleb powinien być jednak tylko dodatkiem, bo jest źródłem węglowodanów. Ciekawą opcją będzie też śniadanie składające się z jajek sadzonych na maśle, oscypków, pomidorków i ogórków. Można uraczyć podmienienie dobrej jakości parówkami, z dodatkiem jajek sadzonych na maśle, rozmaitymi warzywami.

Śniadanie w wersji tłuszczowo-białkowej może być na słodko. Wystarczy połączyć serek mascarpone z jogurtem greckim, borówkami i dodać do tego masło kokosowe lub masło orzechowe. Wyśmienicie smakować będzie czekoladowy pudding z tofu. Do jego przygotowania potrzebne są następujące składniki: mleko kokosowe, nasiona chia, gorzka czekolada, tofu naturalne, stewia sproszkowana, kakao, migdały w płatkach, borówki. Na śniadanie idealnie sprawdzają się omlety, które można przygotować na wiele sposobów. Godnym polecenia przepisem będzie omlet z jajek, mleka, siemienia lnianego, oleju rzepakowego, pieczarek, papryki czerwonej, cebuli i szczypiorku. Wystarczy doprawić do smaku i gotowe. Znajdzie się też coś dla miłośników sałatek – można przygotować wyśmienity posiłek z pomidorów koktajlowych, awokado, oliwy z oliwek, kulek mozzarelli, sałaty, ogórka, cebuli, soku cytrynowego, przypraw. Wspaniale smakować będzie też twarożek z łososiem, pomidorem i szczypiorkiem. Wśród wegan popularna jest tak zwana tofucznica, czyli jajecznica bez jajek. Można ją zrobić z tofu naturalnego, szpinaku, pomidora, cebuli, płatków drożdżowych, oliwy z oliwek, szczypty kurkumy, pieprzu i soli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.