Loading...
Sport

Odżywki białkowe – właściwości i stosowanie białka na masę

odżywki białkowe.

Wielu sportowców oraz amatorów regularnie korzystających z siłowni lub ćwiczących w domu przyjmuje odżywki białkowe na masę. Czy warto stosować tego rodzaju suplementy i jak dawkować białko? Proteiny występują także w naturalnych produktach, w mięsie oraz warzywach. Jeśli jednak chcesz zwiększyć przyrost mięśni, musisz pamiętać o dokładnym zbilansowaniu diety, a biorąc pod uwagę zwykłe posiłki, jest to bardzo trudne. Dlatego przeczytaj, co daje odżywka białkowa.

Czym jest odżywka białkowa?

Jest to suplement diety, który pozwala uzupełnić niedobory białka w organizmie. Pod względem składu bardzo przypomina porcję chudego mięsa. Dzieje się tak za sprawą cząsteczek aminokwasów, które są podstawowym budulcem nie tylko protein, ale również wszystkich mięśni. Ich przyjmowanie jest zatem zalecane, jeśli chcesz mieć sportową sylwetkę.

Co daje odżywka białkowa?

Suplementy białkowe znakomicie sprawdzają się jako uzupełnienie diety, ponieważ:

  • korzystnie wpływają na regenerację potreningową,
  • zwiększają przyrost masy mięśniowej,
  • pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej,
  • uzupełniają proteiny w organizmie.

Jak dawkować białko?

Szacuje się, że osoby regularnie wykonujące treningi siłowe powinny przyjmować około 2 gramy białka na każdy kilogram masy ciała. Zwróć przy tym uwagę, że proteiny występują także w wielu produktach, które spożywasz w ciągu dnia. Najwięcej jest ich w mięsie: wołowym, wieprzowym, drobiowym oraz rybach. Musisz to uwzględnić w swoich wyliczeniach. Gdy już oszacujesz, ile białka dostarczasz z głównych źródeł pokarmowych, będziesz wiedział, jaką porcję należy suplementować w postaci odżywki. Na początku takie wyliczenia mogą wydawać się trudne. Jednak po pewnym czasie i z pomocą kalkulatorów żywieniowych będziesz je wykonywać bardzo szybko.

Często można usłyszeć, że jednorazowa dawka białka nie powinna wynosić więcej niż 30 g. Jest to jednak dosyć kontrowersyjna teza, która nie ma poparcia w faktach. Limit spożycia odżywki należy ustalić indywidualnie, biorąc pod uwagę m.in. masę ciała oraz jadłospis.

Kiedy pić białko: przed czy po treningu?

Najlepiej przyjmować odżywkę w formie płynnej, która jest bardzo dobrze przyswajalna przez organizm. A Kiedy pić białko: przed czy po treningu? Optymalną porą na spożycie koktajlu jest moment bezpośrednio po zakończonych ćwiczeniach siłowych. Wtedy dostarczysz zmęczonym mięśniom porcję aminokwasów, nie obciążając przy tym przewodu pokarmowego. Oczywiście suplement możesz przyjmować także w innym czasie, zwracając uwagę na kompozycję swoich podstawowych posiłków oraz zawartość protein.

Postaw na wysokiej jakości odżywki białkowe

Suplementacja proteinami jest często zalecana, aby uzyskać zamierzony efekt. Jakie odżywki stosować na masę mięśniową? Przede wszystkim kupuj sprawdzone produkty, cieszące się dobrą opinią wśród sportowców i znajomych. Najlepiej spożywaj preparat w formie płynnej tuż po zakończonym treningu. Pamiętaj również o zweryfikowaniu kalorii oraz zawartości białka w innych posiłkach, dzięki temu będziesz mógł obliczyć dzienną dawkę odżywki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.