Loading...
Zakupy

„Out of home delivery” – czy nowe standardy kurierskie już nadchodzą?

Młoda kobieta trzyma w dłoniach dwie paczki wchodząc do budynku

Artykuł partnera.

OHD, to skrót od angielskiej nazwy out of home delivery. Kryje się pod nim dostawa przesyłki poza domem – czyli na przykład z punktu nadania do punktu odbioru z Paczkomatu do Paczkomatu. Rozwiązanie to zyskuje na popularności i bezsprzecznie jest trendem w branży kurierskiej. Jakie są wady i zalety out of home delivery? Kiedy warto korzystać z tego typu usług? Sprawdźmy!

Out of home delivery – na czym polega?

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków, jeśli chodzi o sieci PUDO (alternatywne punkty podjęć i doręczeń), a do tego liderem w zakresie automatów paczkowych. Out of home delivery to usługa kurierska, w której nadanie paczki, jak i jej doręczenie, odbywają się poza domem (a właściwie adresem) obu stron. Nadawca w celu wysłania przesyłki udaje się do punktu obsługi przesyłek (nazwy punktów różnią się w zależności od przewoźnika – np. DPD Pickup, DHL POP, GLS ParcelShop) lub też do automatu paczkowego (np. Paczkomat). Odbiór przesyłki także odbywa się w specjalnym punkcie lub w automacie. Zapewnia to sporą elastyczność i eliminuje pewne ograniczenia, jakie wynikają z usług kurierskich door to door.

Zalety out of home delivery

Ograniczenia czasowe związane ze stylem życia współczesnego człowieka sprawiają, że chętnie korzystamy z usług, które są elastyczne i dopasowują się do naszych potrzeb. Tak właśnie jest z odbiorem przesyłek w punktach nadawczo-odbiorczych oraz automatach paczkowych. Nie musimy czekać cały dzień na kuriera pod wskazanym w zamówieniu adresem ani stresować się, że nie zadzwonił, gdy dotarł pod drzwi i nikogo nie zastał.

Paczki można nadawać i odbierać bez ingerowania w swój harmonogram dnia. Przykładowo Paczkomaty są dostępne całodobowo, a wiele punktów nadawczo-odbiorczych również lub w elastycznych godzinach. Dzięki temu można podejść po paczkę np. w drodze do pracy albo przy okazji spaceru z psem.

Dzięki temu, że punkty powstają w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach, a ich ilość systematycznie się powiększa, właściwie każdy ma w niedalekiej odległości od domu albo pracy punkt nadawczo-odbiorczy czy automat paczkowy.

Cała procedura korzystania z usług out of home delivery jest bardzo prosta i intuicyjna. To, w jaki sposób przebiega, zależy od przewoźnika, ale zwykle ogranicza się do kilku nieskomplikowanych działań. Sprawdź, jakie usługi w tym zakresie oferują firmy kurierskie na platformie wysyłkowej Sendit i skorzystaj!

Jako zaletę możemy też wskazać bezpieczeństwo, higienę czy zdrowie. Jeszcze kilka lat temu niewiele osób się nad tym zastanawiało, jednak dziś bezpieczne dostawy i jak najmniejszy kontakt z osobami trzecimi jest ogromnym atutem. OHD to zapewnia.

Niewątpliwym atutem są również korzystne ceny. Z uwagi na uproszczoną logistykę, dostawy z punktu do punktu czy z paczkomatu do paczkomatu, są tańsze od dostaw door to door. Różnica jest znacząca i w zależności od przewoźnika czy konkretnej umowy, może wynosić od kilku do nawet kilkunastu złotych.

Wady out of home delivery

Choć minusów nie ma wielu, to jednak musimy wskazać choćby to, że out of home delivery wymaga od nadawcy, jak i odbiorcy, większego wysiłku i poświęcenia czasu. Trzeba bowiem pójść do punktu nadawczo-odbiorczego, by przesyłkę nadać lub odebrać. Szczególnie uciążliwe może to być np. w zimowe dni, gdy zależy Ci na danej paczce, a Ty musisz wyjść z domu, by ją odebrać. Poza tym wiele punktów ma ograniczone godziny funkcjonowania i wymaga dostosowania się do tego harmonogramu. Wadą jest także to, że paczki w punktach, jak i w automatach paczkowych, są przechowywane przez określony czas. Jeśli nie zdążysz odebrać przesyłki – wróci do nadawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.