Loading...
SportUroda

Poznaj sprawdzone ćwiczenia na dolne partie brzucha!

Kobieta wykonująca ćwiczenia na dolne partie brzucha

Dolne partie brzucha – jakie ćwiczenia wykonywać?

Ćwiczenia na dolne partie brzucha, to już połowa drogi do osiągnięcia sukcesu. Ich regularne wykonywanie pomoże poprawić ogólną sprawność fizyczną, a także zlikwidować tłuszcz z brzucha. Przed rozpoczęciem ćwiczeń na dolne partie brzucha, warto się odpowiednio rozgrzać. Zaleca się wykonywanie około 5-10 minutowej rozgrzewki, która rozgrzeje mięśnie oraz przyspieszy oddech. Rozgrzewka może składać się z takich ćwiczeń, jak np. pajacyki, skakanka, wymachy rąk i nóg, czy też trucht w miejscu.

Ćwiczenia na dolne części brzucha

Młoda kobieta wykonująca ćwiczenia na dolne części brzucha
Źródło: Freepik.com

Następnie, można przejść do wykonywania ćwiczeń na dół brzucha. Oto kilka z nich:

  1. Nożyce – należy położyć się na plecach, ręce ułożyć wzdłuż ciała, a nogi unieść kilka centymetrów nad ziemią. Następnie, ćwiczący wykonuje naprzemiennie nogami pionowe nożyce. Podczas wykonywania tego ćwiczenia na dolną partię brzucha, należy cały czas napinać mięśnie. Potem, w ten sam sposób można wykonać nożyce poziome.
  2. Unoszenie nóg – ćwiczący ponownie kładzie się na plecach, ręce układa wzdłuż ciała. Złączone nogi podnosi do pionu (ważne, aby układały się one w kącie 90 stopni do podłoża) i powoli opuszcza je w dół. To ćwiczenie na dolną partię brzucha, wymaga pilnowania oddechu. Należy robić wdechy przy przy unoszeniu nóg, natomiast wydechy przy ich opuszczaniu.
  3. Przyciąganie kolan do klatki – to ćwiczenie na dół brzucha polega na tym aby usiąść na macie, nogi zgiąć w kolanach, a stopy postawić na ziemi. Należy lekko odchylić tułów i podeprzeć się rękami. Następnym krokiem jest uniesienie nóg nad ziemię i przyciąganie kolan do klatki piersiowej. W tym samym czasie, należy zbliżać tułów do nóg. Po tym, ćwiczący powraca do pozycji wyjściowej. Podczas tego ćwiczenia na dolną partię brzucha, należy napinać mięśnie, a samo ćwiczenie wykonywać dość dynamicznie.
  4. Unoszenie nóg i bioder – kolejny raz ćwiczący kładzie się na plecach, dłonie wsuwa pod kość ogonową, a wzrok kieruje na sufit. Unosi nogi do góry pod kątem 90 stopni do tułowia, a następnie spinając mocno brzuch unosi biodra nad ziemię. Następnie ćwiczący opuszcza biodra na matę.
  5. Odwrócona deska – aby wykonać to ćwiczenie na dół brzucha, należy usiąść na macie z wyprostowanymi nogami, a dłonie oprzeć za pośladkami na ziemi. Ćwiczący unosi biodra tak, aby ciało ułożyło się w prostą linie. Stopy cały czas są oparte piętami o podłoże. Następnie, prostą nogę unosi do kąta 45 stopni.
  6. Wykopy – ostatnie ćwiczenie na dolną partię brzucha, polega na tym aby stanąć prosto, spiąć mięśnie brzucha i robić naprzemiennie nogami wykopy do przodu. Nogi powinny być unoszone na wysokość pasa.

Ćwiczenia na dolne partie brzucha to nie wszystko

Należy pamiętać, że samo wykonywanie ćwiczeń na dół brzucha, nie przyniesie spektakularnych efektów. Zrzucenie tłuszczu z brzucha tak, aby efekt był szybki i trwały powinno wiązać się z przestrzeganiem kilku istotnych zasad. 

Przede wszystkim, należy unikać dużej ilości węglowodanów prostych. Ich spożywanie powinno się odbywać w racjonalnych ilościach, najlepiej po zrobionym treningu. Węglowodany proste, po wysiłku fizycznym, pozwolą na uzupełnienie zapasów glikogenu mięśniowego. Wówczas, nie są tuczące dla ciała. Następnie, są w stanie zapewnić dobry sen, gdyż wytwarzają niezbędne ilości serotoniny. Z tego powodu, po węglowodany warto sięgać w okolicach wykonywania treningu, lub tuż po nim (najlepiej po wieczornym treningu, przed snem). Aby zobaczyć efekty ćwiczeń na dolną część brzucha, zaleca się spożywanie węglowodanów prostych w dawce nieprzekraczającej 1 gram na 1 kilogram masy ciała. Węglowodany proste to m.in. ryż, makaron, owoce, biały chleb itp.

Ponadto, ćwiczenia na dolną część brzucha zaczną dość szybko przynosić efekty, jeżeli będzie się piło odpowiednią ilość wody. Według trenerów personalnych, dorosły człowiek powinien wypijać około 8 szklanek wody dziennie. To daje łącznie około 2 litrów. Wybierając odpowiedni rodzaj wody mineralnej do picia, należy zwrócić uwagę na to, czy nie zawiera ona zbyt wysokiej zawartości sodu. Dlaczego? Otóż może on prowadzić do zatrzymywania wody w organizmie, a nawet – wzrostu wagi. Wiele osób zastanawia się także, dlaczego tak prosta czynność jak picie wody ma wpływ na efekty wykonywanych ćwiczeń na dolną część brzucha. Wszystko dlatego, że woda skutecznie wpływa na metabolizm, czyli doprowadza do lepszej przemiany materii.

Ćwiczenia na dolną część brzucha zaczną przynosić efekty również wtedy, jeżeli nie będzie się przekraczało dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Ćwiczenia na dolny brzuch będą skuteczne tylko wtedy, kiedy ćwiczący będzie na ujemnym bilansie energetycznym. Z tego powodu, zaleca się unikania takich produktów jak: słodkie napoje, słodycze, słone przekąski etc.

Ćwiczenia na dolne partie brzucha w domu – sprzęt do treningu siłowego

Aby wyrzeźbić dolne partie brzucha, warto co kilka dni wykonywać także trening siłowy. Wykonując ćwiczenia na dolne partie brzucha w domu, dobrze jest mieć odpowiedni sprzęt. Przydatne sprzęty do ćwiczeń na dolne części brzucha to np.: ławeczka, hantle, a jeżeli ma się wystarczająco dużo miejsca – to także drążek do podciągania się.

Dolne partie brzucha poprzez wykonywanie treningu siłowego, można ćwiczyć dość często. Wynika to z tego, że mięśnie są bardzo odporne na zmęczenie i szybko się regenerują. Nie trzeba jednak wydzielać specjalnego dnia treningowego – wystarczy, że do innych ćwiczeń doda się 15-minutowy trening brzucha.

Ćwiczenia na brzuch na siłowni – jak wyrzeźbić dolne partie brzucha?

Kobieta wykonująca ćwiczenia na brzuch na siłowni
Źródło: Freepik.com

Siłownie mają bardzo dużo do sprzętu do zaoferowania ćwiczącym. Zastanawiając się jednak jak wyrzeźbić dolne partie brzucha, warto skupić się tylko na najpotrzebniejszych przyrządach. Ćwiczenia na dolne części brzucha, które można wykonać na siłowni to m.in.: brzuszki z piłką gimnastyczną, unoszenie nóg na drążku, skłony na ławce rzymskiej, skłony ze sztangielką oraz skłony tułowia z linką. 

Ćwiczenia na brzuch na siłowni, warto wzbogacić także o treningi interwałowe. Według badań, wykonywanie treningu interwałowego to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na dolne partie brzucha. Skuteczny trening interwałowy można wykonywać np. na bieżni lub na rowerku stacjonarnym. To ćwiczenie na dolne partie brzucha, szybko spala tkankę tłuszczową i przyspiesza metabolizm. Ponadto, zaletą ćwiczeń interwałowych na dolny brzuch jest to, że jego skuteczność utrzymuje się na wysokim poziomie nawet do 48 godzin od wykonania treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.