Loading...
Blog ekspercki

Program POS — jak wybrać odpowiedni?

Ludzie w restauracji

Program POS (tzw. Point of Sale) jest sercem Twojej restauracji, sprawnie organizując, zarządzając i śledząc wszelkie operacje w lokalu. Restauracja, która posiada oprogramowanie POS, nie ogranicza się już tylko do drukowania rachunków. Współczesny POS to wyrafinowane, ale solidne oprogramowanie, które zajmuje się całkowitym zarządzaniem restauracją. Posiada takie funkcje, jak automatyczne fakturowanie, zarządzanie zapasami artykułów spożywczych, raportowanie i analityka, centralne zarządzanie relacjami z klientami (CRM) itp. Trzeba przyznać, że uprościły zarządzanie restauracją jak nigdy dotąd. W jaki sposób powinieneś używać oprogramowania POS w restauracji, poza samymi rozliczeniami?

Program POS — zanim wybierzesz, rozważ swoje możliwości i potrzeby

Wybór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania lokalem gastronomicznym to niezwykle poważna sprawa, dlatego nie śpiesz się i dokonaj wyboru z dużą starannością. Podpowiemy Ci kilka przydatnych wskazówek, które powinieneś wziąć pod uwagę, wybierając program gastronomiczny POS dla swojej restauracji. Na początku warto, abyś określił potrzeby własnej restauracji, znał jej obecne możliwości, a także z lekkim wyprzedzeniem planował jej rozwój, w czym pomoże zarządzanie z punktu danej aplikacji.

Restauracje o różnym charakterze działalności mają różne potrzeby operacyjne. Istnieją pewne funkcje, które są unikalne dla poszczególnych typów restauracji. Na przykład sieć lokali wymaga kompleksowego centralnego zarządzania kuchnią i modułu do zarządzania wieloma sklepami, co nie jest wymagane w jednej restauracji. Oprócz zwykłych funkcji POS, musisz szukać funkcji na podstawie typu Twojej restauracji.

Rodzaj prowadzonej restauracji a wybór POS

Jeżeli prowadzisz restaurację z wykwintną kuchnią, to Twoim celem jest zapewnienie jak najlepszych wrażeń klientom. Taki lokal powinien być wyposażony w program POS, który umożliwi składanie zamówień i płacenie za nie bezpośrednio przy stole. Dobrze jest także, aby oprogramowanie gastronomiczne posiadało funkcję rezerwacji stolików, co oszczędzi klientom czas oczekiwania, zwłaszcza w godzinach szczytu. „Podziel rachunek” to kolejna świetna funkcja do generowania oddzielnych rachunków na żądanie, gdzie na jednym może być jedzenie, a na drugim napoje. Zapewne jak każdy dobry przedsiębiorca chcesz coraz bardziej angażować się w kontakt z klientami. Poszukaj zintegrowanej platformy marketingowej do zarządzania opiniami, aby zbierać opinie klientów tuż po posiłku.

Nieco inaczej będzie wyglądać sprawa z restauracją szybkiej obsługi lub piekarnią. W przypadku tej pierwszej przyda się zaawansowany moduł do śledzenia dostaw do domu, integracja SMS-ów lub e-maili w celu informowania klientów o ich zamówieniach, centralne zarządzanie kuchnią i zarządzanie wieloma sklepami w celu monitorowania zużycia surowców i ogólnego obiegu żywności w punktach sprzedaży. Program POS dla piekarni powinien mieć z kolei funkcje rezerwacji z wyprzedzeniem, w tym przypomnienie zapewniające terminową dostawę, zarządzanie okresem przydatności do spożycia i skaner kodów kreskowych do zarządzania łatwo psującymi się produktami w piekarni. Przydatna będzie także opcja przypomnienia o urodzinach i rocznicach dla klientów w celu zwiększenia ich zaangażowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.