Jedzenie

Proste sposoby na warzywa w menu dla dzieci

warzywa na stoliku do codziennej diety dla dzieci

Dieta każdego dziecka powinna odpowiednio zbilansowana oraz dopasowana do jego wieku i indywidualnych potrzeb organizmu. Właśnie dlatego warto ją modyfikować i nieustannie dawać dziecku możliwość próbowania nowych smaków, nawet tych, które początkowo zdecydowanie mu nie odpowiadały. W wielu przypadkach warzywa dla dzieci nie są na pierwszym miejscu w ich jadłospisie i to one stanowią największe wyzwanie dla rodziców.

Nie znaczy to jednak, że rodzice mają zrezygnować z serwowania tego typu produktów swoim pociechom. Małymi krokami można przekonywać małego niejadka, że warzywa dla dzieci to samo zdrowie i źródło cennych witamin. Ale najważniejsze jest to, żeby przykład świadomego odżywiania szedł z góry, czyli właśnie od rodziców, którzy dbając o siebie, chcą także zadbać o swojego malucha.

Pełne witamin warzywa dla dzieci

Niestety, często sami rodzice nie doceniają właściwości jarzyn i ograniczają ich spożywanie, co niekorzystnie wpływa na ich zdrowie i samopoczucie. Warto nad tym pracować i szukać sposobów, aby te produkty pojawiały się na naszym stole znacznie częściej. Warzywa to nie tylko podstawa posiłków dla dzieci, ale z także smakowitych dań dla całej rodziny. Sprawdź zatem, co kryje się w poszczególnych, doskonale znanych produktach!

  • Ziemniaki – są niskokaloryczne i zawierają potas, magnez i witaminę C.
  • Pory – są źródłem wapnia, potasu, magnezu i fosforu oraz witamin A, C i K.
  • Ogórki – mają bardzo mało kalorii i niski indeks glikemiczny, a ponadto jest w nich sporo flawonoidów, luteina i błonnik pokarmowy.
  • Pomidory – znajdziemy w nich potas, likopen, pektyny, brom,
  • Cukinie – są bogate w witaminę A, witaminy z grupy B oraz fosfor, wapń i żelazo, a dodatkowo – są także lekkostrawne dla naszego organizmu.

Jak odczarować warzywa w posiłkach dla dzieci?

Skomponowanie smacznych i zdrowych dań dla najmłodszych wymaga nie lada kreatywności. Rodzic musi bowiem zadbać zarówno o smak, konsystencję, jak i sam wygląd każdego posiłku. Kolorowy, pięknie wyglądający talerz z pewnością zachęci niejadka do spróbowania takich smakołyków. Tylko gdzie w tym wszystkim powinny znaleźć się warzywa dla dzieci? Pomysłów jest wiele, oto kilka z nich:

  • zupy-kremy,
  • sosy do makaronu lub ryżu
  • naleśniki z rozmaitymi farszami
  • pasty do chleba,
  • koktajle i smoothie,
  • domowy fast food, czyli zdrowe burgery lub frytki.

Te propozycje doskonale nadają się jako posiłki nie tylko dla dzieci, ale też i dla całej rodziny. Możemy w nich łączyć dowolne warzywa, przyprawy i ulubione dodatki. W ten prosty sposób przygotowywanie posiłków stanie się krótsze, a następnie wszyscy z radością i ciekawością usiądą razem do stołu w poszukiwaniu nowych kulinarnych doznań smakowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.