Leki i suplementy

Rola odżywek w treningu

Ciężarki i odżywki na siłowni

Ostatnio aktualizowany

Receptą na zbudowanie idealnej sylwetki jest bez wątpienia trening połączony ze zbilansowaną dietą i regularnie prowadzonym zdrowym stylem życia. Tempo osiągnięcia upragnionego celu jest sprawą indywidualną i często zależy od predyspozycji oraz determinacji danej osoby. Niebagatelną rolę w całym procesie odgrywają również suplementy. Mogą nam one wydatnie pomóc w osiągnięciu upragnionych rezultatów.

Kiedy wprowadzić odżywki?

Spora grupa osób planująca rozpoczęcie treningu od razu stara się włączyć do swojej diety różnego rodzaju odżywki. Niekoniecznie musi to być dobry moment na tego typu suplementację. Oczywiście nie można podważać skuteczności działania odżywek. Niemniej jednak na początku regularnych treningów efekty i tak będą widoczne. Spalanie tkanki tłuszczowej oraz budowa tkanki mięśniowej będą przebiegać dość dynamicznie. Ten progres nie wymaga dodatkowego wzmacniania za pomocą odżywek. Dopiero w momencie, kiedy nasz organizm przyzwyczai się do wysiłku, a my opanujemy technikę poprawnego wykonywania ćwiczeń oraz wypracujemy sobie regularność w treningu, można zastanowić się nad włączeniem odżywek.

Jakie odżywki najlepiej stosować?

Najbardziej popularną wśród trenujących jest oczywiście odżywka białkowa. Odpowiada ona za dostarczenie do organizmu wartościowego i łatwo przyswajalnego białka, które będzie materiałem budulcowym mięśni. Kiedy jest ono najbardziej potrzebne? Najlepiej spożyć porcję białka po treningu oraz przed snem. Noc to czas wzmożonej regeneracji mięśni. Stąd też duże zapotrzebowanie na materiał budulcowy w postaci białka. Specjaliści od suplementacji zalecają także spożywanie porcji białka po obudzeniu. Pomaga to zapobiegać procesom katabolicznym.

Kolejną z odżywek, o których warto wspomnieć, są aminokwasy, czyli białka proste. Charakteryzują się one doskonałą przyswajalnością. Po co stosować aminokwasy skoro mamy już odżywkę białkową? Aminokwasy sprawdzą się przede wszystkim po treningu, kiedy chcemy dostarczyć szybko porcję białka do organizmu. Ze względu na świetną przyswajalność aminokwasy będą idealnym rozwiązaniem.

Kolejnym stopniem wtajemniczenia treningowego będzie z pewnością kreatyna. Kiedy najlepiej włączyć ją jako suplement diety? W momencie, gdy efekty regularnego treningu nie są już tak zauważalne jak we wcześniejszych etapach. Ten moment stagnacji można przerwać, stosując kreatynę. Jest ona w pełni bezpieczna. Kreatyna jest związkiem, który występuje w naszych mięśniach i odpowiada za syntezę białka. Dodatkowo kreatyna obniża próg bólu. Dzięki temu możemy zintensyfikować nasz trening. Kreatynę najlepiej jest stosować po zakończeniu treningu. Właśnie wtedy jest ona najszybciej przyswajana. Stosowana przed treningiem ma na celu pobudzenie organizmu.

Warto pamiętać, że suplementacja to jedynie dodatek do regularnego treningu oraz zbilansowanej diety. Niemniej jednak, wprowadzana w sposób przemyślany, może przynieść oczekiwane efekty.

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem Good Power oferującym suplementy diety oraz odżywki.

 

fot. materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.