JedzenieLeki i suplementyNowinki ze świata zdrowiaUroda

Rola witamin w ludzkim organizmie: Vitamin K2+D3 i Vitamin C

Rola witamin w ludzkim organizmie

Ulubieńcy października!
Witamina D3 obdarzona jest wielokierunkowym działaniem, bowiem odpowiada za wchłanianie wapnia, procesy krwiotwórcze czy zapobieganie depresji. W naszym klimacie powinniśmy ją systematycznie dostarczać. Zaleca się stosowanie jej od października do końca maja.

Dlaczego witaminę D3 powinniśmy przyjmować razem z witaminą K2?

Otóż dlatego, że wykazują one synergiczne działanie, co oznacza, że K2 zapewnia właściwe lokowanie wapnia w organizmie człowieka: w kościach, a nie w naczyniach krwionośnych, co mogłoby skończyć się miażdżycą. Warto dodać, że w przypadku braku witaminy D3 może to doprowadzić do zaburzeń mineralizacji kości, osteoporozy, a nawet problemów związanych z funkcjonowaniem układu immunologicznego.

Z drugiej strony deficyt witaminy K2 może powodować łamliwość kości, w tym u kobiet po okresie menopauzy. Codzienna dawka zdrowia Dzika róża i acerola to źródła najbogatszej witaminy C – naszej niezawodnej tarczy przed jesiennymi infekcjami.

Dzisiaj zawartość kwasu askorbinowego w warzywach czy owocach jest relatywne niska, dlatego powinniśmy pamiętać o tym aby zapewnić jej codzienną dawkę w postaci suplementu diety. Wiemy o tym, że 80% odporności pochodzi z jelit, dlatego dieta ma tak duże znaczenie dla naszego samopoczucia i zdolności zwalczania wirusów.

Rola witaminy C

Rola witaminy C w ludzkim organizmie
Źródło: Pexels.com

Rzadko mówi się o roli witaminy C w syntezie hormonów kory nadnerczy, a także regeneracji witaminy E. Poza tym ułatwia ona przyswajanie żelaza i uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych. Nawet nie zdajemy sobie sprawę jak ważną rolę odgrywa w kosmetologii. Jako przeciwutleniacz, stanowi ochronę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Nie zapominajmy, że bez jej obecności nie mógłby zajść proces produkcji kolagenu ustrojowego. Dzika róża stanowi najbogatsze źródło witaminy C w naszej części Europy. Przedawkowanie witaminy C jest praktycznie nieszkodliwe, ponieważ organizm pozbywa się jej z moczem.

To Twoja droga do pięknego i zdrowego życia!

Artykuł napisała:
LifeStyle Sylwia Sikora
www.sylwiasikora.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.