Loading...
Sport

Top 5 aktywności na świeżym powietrzu, które pomagają w odchudzaniu

Kobiety biegają na świeżym powietrzu

Każdy z nas chciałby być piękny i przede wszystkim szczupły. W tym celu podejmujemy różnego rodzaju aktywność fizyczną, która ma na celu wyprofilować naszą sylwetkę i zgubić dodatkowe kilogramy. Oczywiście, najlepiej jest robić wszystko, żeby nie doprowadzić się do nadwagi. Jednak gdy już taki nadmiar tkanki tłuszczowej się pojawi, to nie można zapomnieć o ćwiczeniach na świeżym powietrzu. Postanowiliśmy dla was przygotować krótki poradnik składający z pięciu aktywności, które będą najlepsze dla ciała, a zarazem wspomogą odchudzanie.

1. Bieganie

Pierwszą naszą propozycją jest bieganie. Biegamy zawsze, robimy to w różnych etapach naszego życia, a przede wszystkim jest to czynność, którą każdy z nas potrafi. Co jest istotne – najważniejsze w bieganiu jest to, że 60 minut biegu może sprawić, że spalimy około 800-900 kcal, co jest świetnym wynikiem. Nie można jednak zapominać o jednym, co jest absolutną podstawą przy jakiejkolwiek aktywności – dieta. Jeżeli nie pozbędziemy się złych nawyków żywieniowych, nie odstawimy niektórych produktów, to nasz wysiłek pójdzie na marne. Efekty biegania po miesiącu będą naprawdę bardzo dobre, jednak trzeba robić wszystko, by nie przyjmować więcej kalorii niż spalamy.

2. Jazda na rowerze

Jazda na rowerze ma jedną wadę – trzeba mieć rower. Chcąc go kupić, trzeba wydać paręset złotych, chociaż przeważnie jest tak, że każdy z nas go ma w mieszkaniu czy piwnicy. Jazda na rowerze jest bardzo łatwa, bo nie angażuje tak bardzo naszego ciała i nie wymaga tak dużego wysiłku jak bieganie. Przede wszystkim na rowerze mogą jeździć ci, którzy są zarówno młodzi jak i starsi. To naprawdę dobry sposób na to, by zgubić dodatkowe kilogramy, a jazdę na rowerze można połączyć ze zwiedzaniem różnego rodzaju parków, lasów czy obiektów kulturalnych.

3. Spacery

Jedną z najczęściej spotykanych aktywności na świeżym powietrzu są spacery. Chcąc zgubić dodatkowe kilogramy, każdego dnia musimy spacerować. Nie ma to większego znaczenia czy jesteśmy starsi, czy też nie. Godzinny spacer w szybszym tempie sprawi, że spalimy około 300 kcal, więc nie jest to zła opcja, aczkolwiek nie jest to taka sama forma treningu jak bieganie.

4. Jazda na rolkach

Coraz częściej można zauważyć, że zarówno młodzi jak i starsi jeżdżą na rolkach. Nie dość, że pomaga to zgubić kilogramy, to w dodatku wzmacnia nogi i świetnie profiluje sylwetkę. Trzeba jednak pamiętać, żeby wyposażyć się w kask, rękawiczki oraz ochraniacze, by w razie upadku się nie poobijać. Efekty jazdy na rolkach są jednak piorunujące, bo godzina jazdy to około 600-700 kcal. Jest to świetna okazja do tego, żeby całą rodziną wyjść na świeże powietrze.

5. Nordic walking

Nasze zestawienie zamyka nordic walking, czyli popularne kijki, z którymi spacerują przeważnie starsze osoby, chociaż nie brakuje też młodszych. Wydawać by się mogło, że godzinny trening pozwoliłby na spalenie podobnej ilości kalorii co spacer. Okazuje się jednak, że dzięki dynamicznym ruchom rękoma, można spalić tych kalorii więcej, bo mówimy o około 400 kcal. Minusem tej aktywności jest to, że trzeba zakupić kijki, które czasem do najtańszych nie należą, ale jednak sprawiają, że osoby starsze mają idealny sport dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.