Loading...
Nowinki ze świata zdrowia

Zalety stosowania kreatyny

Suplementowanie kreatyny

Kreatyna to jeden z najpopularniejszych suplementów stosowanych przez sportowców. Pomaga im w osiągnięciu wymarzonej sylwetki i kondycji fizycznej. Ale kreatyna ma wiele innych zalet, z których zadowolone będą nie tylko osoby uprawiające sport.

Jakie zalety posiada kreatyna?

Kreatyna to związek organiczny, dzięki któremu wspomagane są procesy wzrostu mięśni oraz wydolność organizmu podczas ćwiczeń. Ze względu na swoją hydrofilową budowę, pomaga również w transporcie wody, dzięki czemu szczególnie na początku przyjmowania suplementu, można zauważyć widoczne zmiany w objętości tkanki mięśniowej.

Kreatyna pomaga także w zwiększeniu produkcji ATP odpowiedzialnego za odczuwanie energii oraz dopaminy, która nazywana jest potocznie „hormonem szczęścia”. Wobec tego zażywając suplement, ma się więcej siły na wykonywanie nawet bardzo obciążających ćwiczeń. Co za tym idzie, przyspieszony jest proces przyrostu tkanki mięśniowej, a także poprawienia ogólnej kondycji organizmu. Istotne jest także to, że usprawnia proces regeneracji. Szybkie odnawianie się mięśni pomaga w sprawniejszym powrocie do treningów, a także pozwala na polepszanie swoich możliwości i limitów wytrzymałości.

Kreatyna może być stosowana również jako suplement poprawiający koncentrację oraz pamięć. Niektóre z dotychczasowych badań wykazują, że kreatynę powinny przyjmować szczególnie osoby na diecie bezmięsnej, ponieważ to właśnie w mięsie znajduje się główne źródło tego związku. Zalecana jest również osobom starszym, ponieważ może wspomagać procesy poznawcze, a aktualnie prowadzone są badania nad jej skutecznością w prewencji oraz leczeniu takich schorzeń jak udar niedokrwienny, Alzheimer, Parkinson, padaczka i inne schorzenia układu neurologicznego. Jednak na razie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy powyższy suplement rzeczywiście może mieć tego typu lecznicze właściwości.

Kreatyna może być dobrym suplementem dla uczniów i studentów, szczególnie w okresie sesji. Pomaga utrzymać koncentrację, a także zapamiętywać nowo nabyte informacje. Podczas dużego stresu i małej ilości snu, nie trudno jest o stanie się rozkojarzonym a przede wszystkim zmęczonym. Suplement jest bezpiecznym sposobem na zapewnienie sobie odpowiedniej ilości energii oraz motywacji do nauki.

Czy kreatyna jest bezpieczna?

Warto podkreślić, że kreatyna nie jest nowym wynalazkiem. Jak wspomniano wcześniej, jej główne źródło znajduje się w pożywieniu, a dokładniej w mięsie. Dlatego jej pozytywny wpływ na wzrost masy mięśniowej znany jest już od wielu pokoleń, a do ponad 200 lat prowadzone są nad nią wnikliwe badania. W chwili obecnej kreatyna jest jednym z najpopularniejszych, najtańszych, a zarazem najbezpieczniejszych suplementów dostępnych na rynku. Jak w przypadku każdego preparatu dodawanego do stałej diety, jej dawkę warto ustalić z trenerem personalnym, dietetykiem lub lekarzem. Dzięki temu nabędzie się pewności, że kreatyna jedynie pomoże w osiągnięciu założonych celów, sportowych czy innych, a nie będzie stać na przeszkodzie. Jest dostępna do kupienia w stacjonarnych sklepach z suplementami oraz online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.