Loading...
Dzieci

Zdrowie Twojego dziecka – 5 porad jak o nie dbać i jak wykryć pierwsze objawy choroby

Zdrowe dziecko leży w swoim łózeczku i bawi się zabawkami

Jeśli stawiasz zdrowie dziecka na pierwszym miejscu, dowiedz się, jak o nie dbać oraz w jaki sposób wykryć pierwsze objawy choroby. Co powinno zwrócić twoją uwagę? Podpowiadamy w artykule!

Jak zatroszczyć się o odporność dziecka?

Najważniejsze to zatroszczyć się o odporność dziecka, która rozwija się w pierwszych latach jego życia. Dla większości rodziców nabywanie odporności przez pociechę jest ciężkim okresem: maluch szybko łapie infekcje od rówieśników i często choruje. Nie jest to jednak powód do zmartwień! W ten sposób dochodzi do kształtowania się silnego układu immunologicznego.

Aby wspomóc jego rozwój i prawidłowe funkcjonowanie, po pierwsze należy dostarczyć dziecku odpowiednią dawkę witamin i minerałów. Możesz sięgnąć po polecane leki i suplementy diety, ale też: zadbać o zdrową, zbilansowaną dietę swojej pociechy. Zatem – po drugie – staraj się przygotowywać pełnowartościowe posiłki, które mają ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje organizm. W pysznych daniach nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, a także produktów pełnoziarnistych, kiszonek, chudego mięsa, nabiału, ryb i tłuszczów roślinnych. Po trzecie: należy również zadbać o nawodnienie dziecka i starać się, aby wypijało 1-2 litry wody (w zależności od wieku).

Pamiętaj – dobra dieta jest ważna dla wszystkich członków rodziny. Troszcząc się o swoje dziecko, nie zapomnij o swoim zdrowiu i zdrowiu swojego partnera!

Czy pamiętasz o wspólnej aktywności fizycznej?

Po czwarte: niebagatelne znaczenie dla budowania odporności dziecka ma ruch. To świetny sposób, aby wzmocnić organizm i zwyczajnie lepiej się czuć. Możesz chodzić z maluchem na wspólne spacery, na rower czy po prostu na plac zabaw. Brzydka pogoda nie oznacza konieczności rezygnacji z dawki codziennego ruchu. Wspólne ćwiczenia w domu będą świetną zabawą dla twojej pociechy! Jak rozpocząć wspólne treningi? Na pewno nie można zaczynać ćwiczeń od razu po jedzeniu. Trzeba też pamiętać o solidnej rozgrzewce na początek treningu i rozciąganiu na jego koniec. Jeśli chodzi o ćwiczenia, dostosuj je do wieku i możliwości swojego dziecka. Dobrym pomysłem są np. wykroki, przysiady czy ćwiczenia w klęku podpartym. Pamiętaj: każdy ruch się liczy. Nawet minimalna dawka aktywności fizycznej będzie miała pozytywny wpływ na zdrowie i rozwój twojego dziecka.

Wspólna aktywnośc fizyczna

Zadbaj o sen swojego dziecka!

Po piąte: nie zapomnij o śnie i wypoczynku. Prawidłowa długość snu w przypadku niemowląt w wieku od 4 do 11 miesięcy to ok. 12-15 godzin na dobę; w przypadku dzieci od 1 roku życia do 2 lat: 11-14 godzin na dobę; przedszkolaki od 3 do 5 roku życia powinny spać ok. 10-13 godzin na dobę; z kolei starsze dzieci, w wieku 6-13 lat: od 9 do 11 godzin na dobę. W trakcie snu organizm dziecka (i nie tylko!) regeneruje się.

Pamiętaj: warto wspólnie dbać o dobrą higienę snu i już na godzinę lub dwie przed snem zrezygnować z telefonu, tabletu i telewizora.

Węzły chłonne – strażnicy zdrowia dziecka

Czy wiesz, że węzły chłonne to strażnicy zdrowia dziecka? Powiększone węzły chłonne u twojej pociechy powinny cię zaniepokoić. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być np. rozwijające się przeziębienie. Powiększone węzły mogą też wskazywać na zapalenie ucha, różyczkę czy anginę. Jeśli kilka tygodniu po zakończeniu infekcji węzły chłonne nie wracają do swych „normalnych” rozmiarów, konieczna będzie wizyta u lekarza. Lepiej tego nie lekceważyć i zrobić podstawowe badania, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.