Loading...
Sport

Jesień – idealny moment na rozpoczęcie biegania

Kobieta biegnie w lesie

Po okresie wakacyjnych wojaży, naładowani promieniami słońca, powracamy do całodziennej pracy w biurze. Zazwyczaj letnią aktywność fizyczną dość drastycznie wygaszamy, skupiając się na obowiązkach dnia codziennego. Tymczasem złota polska jesień jest wspaniałym czasem do rozpoczęcia biegania. Zobacz, w jaki sposób zacząć uprawiać ten sport i w jaki sposób czerpać z niego jak najwięcej radości.

Po pierwsze: dostosuj ubiór do aktualnej pogody

Odpowiedni ubiór jest kluczową sprawą, jeśli chodzi o bieganie w terenie. O ile do wysiłku na bieżni wystarczy przewiewny T-shirt, elastyczne spodnie i komfortowe buty do biegania, o tyle wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu wymaga bardziej starannych przygotować. Na pierwszy ogień trzeba wziąć kurtkę, która z jednej strony musi zapewniać nam odpowiedni poziom ciepła, z drugiej zaś jak najlepiej odprowadzać wilgoć na zewnątrz. Podobnie rzecz ma się ze spodniami – na jesień najlepiej wybierać te z długą zwężaną nogawką lub ewentualnie spodnie sportowe długości ¾. Niezwykle istotne będzie też dobranie butów do biegania – ich wybór w sklepach z akcesoriami sportowymi jest ogromny.

Po drugie: zadbaj o swoje bezpieczeństwo

Jeżeli biegasz w okolicy ruchliwych tras, pamiętaj, aby w odpowiedni sposób oznaczyć odzież po to, żeby być widocznym po zmroku. Jesienią dni stają się krótsze i na dworze szybko robi się ciemniej. Bądź widoczny dla innych uczestników ruchu – nie tylko dla kierowców aut, ale również dla rowerzystów. Najprostszym sposobem na zapewnienie sobie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa będzie zakupienie samoprzylepnych taśm odblaskowych, które są do nabycia w sklepach sportowych.

Po trzecie: ćwicz mądrze i zawsze rozpoczynaj od rozgrzewki

Ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem, powinni pamiętać o tym, żeby aktywność sportową wprowadzać do swojego życia stopniowo i mądrze. Wysiłek rozpoczynamy od 15-minutowej rozgrzewki, która pozwala ograniczyć ryzyko kontuzji. Osoby początkujące powinny ograniczyć się do 20-30 minutowego biegu o średniej intensywności. Każdy następny trening można wydłużyć o 5-10 minut, w zależności od kondycji fizycznej. Wtedy mamy szansę na uniknięcie zakwasów, a tym samym nie zniechęcimy się tak szybko do biegania. Nie warto też wykonywać treningów krótszych niż 20 minut, gdyż dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tłuszcz.

Więcej porad dla biegacza znajdziesz na adamed.expert. Zapraszamy do lektury i zachęcamy do rozpoczęcia fascynującej przygody z jesiennym bieganiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.