Jedzenie

Przykładowe posiłki na trening

Kobieta ćwiczy na siłowni

Każdy sportowiec powinien spożywać pełnowartościowe posiłki i prowadzić regularnie zdrowy styl życia. Nie ma znaczenia, czy jesteś sportowcem wytrzymałościowym, czy siłowym liczy się twoja regeneracja, a więc istotnym elementem jest posiłek po treningu. W czasie wysiłku fizycznego mięśnie są nadwyrężone, a dzięki temu po kolejnych dniach i prawidłowej regeneracji stają się one silniejsze. Po treningu możesz czuć się przemęczony, pojawić się może ból i napięcie w mięśniach. Jednak to, jak się odżywiasz ma ogromy wpływ na twoją wytrzymałość. Sprawdź więc, jakie posiłki po treningu są dla ciebie najlepsze piszą fachowcy rekomendujący Nutrigo Lab Strenght https://nutrigolab.pl/p/nutrigo-lab-strength.

Naleśniki z odżywki białkowej

Po treningu dla twoich mięśni szczególnie ważne są białka. Tak więc dobrym rozwiązaniem, jest zrobienie naleśników białkowych. To dobra alternatywa dla osób, które od dłuższego czasu sięgają po odżywkę białkową i zwykła forma mokra jest już dla nich nudna. Do przygotowania naleśników potrzebne będą:

  • Cztery jajka,
  • Pół szklanki płatków owsianych,
  • Dwie marki odżywki białkowej,
  • Pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • Mleko odtłuszczone.

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać, aż do uzyskania jednolitej masy, a następnie należy podzielić masę na mniejsze porcje i każdą z nich smażyć na patelni na małym ogniu. Dodatkiem do białkowych naleśników mogą być sezonowe owoce, orzechy i miód. Te naleśniki są doskonałym posiłkiem po treningu, ponieważ przygotowuje się je bardzo szybko, są zdrowe i dostarczają do organizmu cenne białka, a jednocześnie nie są bogate w węglowodany.

Wołowina

To idealny posiłek dla osób, które chcą dostarczyć do organizmu pełen zestaw aminokwasów egzogennych. Wołowina jest właśnie ich źródłem, a posiłek będzie duży, więc doskonale zaspokoi głód po wysiłku fizycznym. Do przygotowania posiłku potrzebne będą:

  • Kawałek chudej wołowiny,
  • Pieprz,
  • Sól,
  • Oliwa z oliwek,
  • Rukola,
  • Pomidory,
  • Ciemny ryż.

Kawałek wołowiny należy podsmażyć na patelni, po uprzednim doprawieniu pieprzem i solą. Pomidory pokroić i wymieszać z rukolą, a następnie doprawić wedle uznania. Do garnka z gotującą się wodą włożyć torebkę brązowego ryżu i nastawić czas na dwadzieścia minut. Do wołowiny można dolać nieco wody, a następnie przykryć ją, by nieco się poddusiła. Wszystkie składniki położyć na talerz i gotowe. Danie doskonale sprawdza się dla sportowców siłowych. Kreatyna zawarta w wołowinie dodaje sił i pozwala na spalanie zbędnego tłuszczu.

Jajecznica

Jajecznica to danie na szybko, które może przygotować sobie każdy sportowiec po posiłku. Do przygotowania niezbędne cztery duże jajka. Do jajecznicy możesz dodać warzywa i wybrane przyprawy. Korzyści płynące ze spożycia jajecznicy po posiłku to między innymi:
• Żółtka są bogate w kwasy omega-3,
• Jajka dostarczają do organizmu cenne witaminy i minerały,
• Jest to danie, które dostarcza do organizmu białka,
• Jajecznica jest niskokaloryczna.

Twaróg z owocami

Nie ma nic lepszego po trening niż twaróg biały z owocami. Do tego można również dodać inne składniki, takie jak orzechy, czy płatki śniadaniowe, ale są do dodatki, które nie odpowiadają każdemu. Do smaku warto również sięgnąć po łyżeczkę miodu. Warto jednak pamiętać, by wybierać twaróg chudy, dzięki czemu będzie miał on większą zawartość białka, a znacznie mniej tłuszczu. Do przygotowania tego szybkiego i prostego dania wystarczy mieć przy sobie:

  • Opakowanie twarogu białego – najlepiej chudego lub odtłuszczonego,
  • Maliny,
  • Banany,
  • Borówki,
  • Jagody,
  • Łyżka miodu do smaku,
  • Orzechy – opcjonalnie,
  • Płatki- opcjonalnie.

Największą zaletą tego dania jest to, że można je przygotować w kilka sekund. Tak więc nie musisz być kucharzem, by móc sobie przygotować smaczny i wartościowy posiłek po treningu. A co ważniejsze w twarogu znajduje się białko, w owocach witaminy i minerały, tak więc jesteś w stanie zadbać o to, by do organizmu dostarczyć wysokiej jakości składniki, a jednocześnie spożyć posiłek, który zapewni ci uczycie sytości na długo.

Jak więc widać nie musisz sięgać po książki kucharskie, a także nie musisz mieć ogromnych umiejętności kulinarnych, by móc stworzyć posiłek pełnowartościowy, który będzie miał doskonały wpływ na organizm i dostarczy wiele cennych składników do organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.