Loading...
Sport

Jak schudnąć szybko i efektywnie?

Kobieta ćwiczy na plaży.

Planujesz schudnąć, ale boisz się, że ci się nie uda, albo szybko wrócisz do poprzedniej wagi? W tym artykule znajdziesz sprawdzone sposoby na odchudzanie.

Dowiesz się, co musisz wiedzieć, czym cechuje się skuteczne odchudzanie.

Jak uniknąć efektu jojo?

W dzisiejszych czasach wszystko chcemy mieć szybko. Ciągłe terminy, zadania w pracy „na wczoraj”, natychmiastowe odpisywanie na wiadomości. W odchudzaniu pośpiech nie jest wskazany.

Według doktorfit.edu.pl: „Optymalne i zdrowe tempo to od 0,5 do 1 kg tygodniowo, co w skali miesiąca daje od 2 do 4 kg.” Wolno? Być może, ale organizm nie lubi gwałtownych zmian. Takie tempo jest względnie naturalne i pozwala uniknąć efektu jojo.

Jak zacząć odchudzanie?

Odchudzanie kojarzy się nam z wyrzeczeniami i katorgą. W rzeczywistości wcale nie musi być bardzo męczące. Ludzki mózg nie lubi słowa „nie”, z tego powodu powinniśmy raczej myśleć w kategoriach, co będziemy robić podczas naszego odchudzania.

Komunikat „nie będę jeść słodyczy’ lepiej przeformułować na „ograniczę spożywanie słodkich rzeczy’. To samo zdanie, bardziej pozytywny wydźwięk.

[obraz_1]

Myślmy, że wprowadzamy pewne zdrowe nawyki do naszego życia, dzięki którym będziemy się lepiej czuć. Więcej aktywności fizycznej, właściwe odżywianie, unikanie sztucznych zapychaczy to korzyść dla zdrowia i naszego samopoczucia. Odchudzanie warto zacząć od zastanowienia, dlaczego w ogóle chcemy to zrobić i ustaleniu sensownego planu.

Realny cel

Znamy optymalne tempo odchudzania, więc w takim przypadku możemy ustalić realny cel. Jeśli dokucza nam spora otyłość, może nam być trudniej też tracić kilogramy. W takim przypadku nawet cel utraty kilograma w przeciągu miesiąca wcale nie będzie słaby, za to na pewno realny.

Na pewno go osiągniemy, a jeśli schudniemy więcej, będziemy się cieszyć. Jeśli natomiast ustalimy, że chcemy zrzucić 4 kg, natomiast stracimy 2 możemy czuć się gorzej.

Zdrowy sen

Dobrze jest zwrócić uwagę na ważne, a często bagatelizowane kwestie, takie jak zdrowy i dobry sen. Naukowo dowiedziono, że istnieje związek między BMI i ilością snu.

Osoby, które stale zarywają nocki, bo „nie mają czasu na sen”, częściej sięgają po niezdrowe przekąski niż osoby, dla których przespana noc to normalna rzecz. Z tego powodu należy zwrócić uwagę na to jak i ile śpimy. To nieprawda, że po sześciu godzinach snu jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować. Siłą rzeczy bywamy bardziej rozdrażnieni i trudniej się nam skoncentrować, często chcemy zrekompensować brak snu za pomocą kawy, słodyczy czy innych używek.

Zdrowy sen niesie ze sobą szereg korzyści, lepsze samopoczucie i koncentracja, mniejsza ochota na niezdrowe produkty, a także mniejsze ryzyko różnych chorób.

Kobieta w sportowym stroju.

Sprawdzone sposoby na odchudzanie

Dobrze dobrana dieta potrafi zdziałać cuda. Możemy poprosić o pomoc dietetyka, który na podstawie lubianych przez nas produktów ułoży zdrowy jadłospis, który zaspokoi nasze potrzeby żywieniowe. Istotne jest jedzenie w miarę regularnych porach i unikanie uczucia głodu.

Kiedy jesteśmy wygłodzeni, częściej jemy więcej niż naprawdę potrzebujemy. Jeśli sami próbujemy ogarnąć nasze nawyki, przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na produkty, które są syte. Raz na tydzień możemy sobie pozwolić na coś słodkiego, nie powinno to zepsuć efektu, na którym skupialiśmy się przez pozostałe sześć dni. Jak uniknąć efektu jojo?

Przede wszystkim nasz deficyt kaloryczny nie powinien być zbyt duży. Często już samo zrezygnowanie ze słodyczy nawet bez specjalnych jadłospisów pozwoli nam nieco schudnąć.

Aktywność fizyczna

Nie każdy lubi uprawiać sport i nic dziwnego, że wiele osób traktuje ćwiczenia jako katorgę. Jeśli chcemy schudnąć, dobrze jest wprowadzić aktywność fizyczną dostosowaną do nas, która jednocześnie nie będzie przesadnie intensywna, a będzie od nas wymagać zaangażowania i pozwoli spalić trochę kalorii.

Nikt nie biegał od razu maratonów. Dzięki regularnej aktywności nasz metabolizm przyśpiesza i wcale nie chodzi tutaj o maratony. Dobierz aktywność, która będzie sprawiać ci przyjemność. Może to być spacer, ale również taniec czy krótki trening cardio. Cokolwiek wybierzesz, będzie dla ciebie dobre.

Kontrola emocji

Często pod wpływem negatywnych emocji zdarza nam się zjeść więcej niż powinniśmy. Z tego powodu warto notować, kiedy co jemy i przy jakich emocjach. Lepiej napić się wody i głęboko oddychać, niż schrupać kolejnego batonika.

Centymetr a nie waga

Może się zdarzyć, że staniemy na wadze, a wskazówka nawet nie drgnęła od ostatniego razu. Nie oznacza to, że nasze wysiłki poszły kompletnie na marne. Z pomocą przychodzi tutaj centymetr i mierzenie w pasie. Dzięki temu zauważymy, że faktycznie robimy postępy i nie stracimy motywacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.