Leki i suplementy

Suplementacja a odporność organizmu – kilka porad dla poszukujących pomocy

suplementy diety na dłoni

Odporność organizmu – to temat niezwykle ważny nie tylko w okresie zimowym, ale przez cały rok. Niemal każdego dnia jesteśmy wystawienia na działanie wielu czynników potencjalnie szkodliwych – w tym kichających i kaszlących osób, oraz tych, którzy nieświadomie roznoszą wirusy i bakterie. By zabezpieczyć się przed ich szkodliwym wpływem, warto przyjmować odpowiednie suplementy, wspomagające naszą naturalną odporność. Jeśli zastanawiasz się jakie składniki są szczególnie warte suplementacji – poniżej udzielamy kilku porad, które pomogą ci się zorientować w temacie.

Przede wszystkim – witamina C i D!

Witamina C to substancja, którą każdy z nas kojarzy z odpornością. Nic zresztą dziwnego – kwas askorbinowy ma olbrzymi wpływ na działanie układu odpornościowego oraz pomaga w zwalczaniu infekcji. Ponadto, witamina C hamuje procesy starzenia się skóry, stymuluję syntezę kolagenu oraz wspomaga poprawną pracę układu krążenia. Bierze również udział w przyswajaniu niektórych mikroskładników – na przykład żelaza.

Witamina D to częściej zaniedbywany element zdrowej diety. Jak wskazują specjaliści, nawet większość mieszkańców naszego kraju może cierpieć z powodu notorycznego niedoboru tej witaminy. Tymczasem, ma ona duży wpływ na działanie układu odpornościowego – wspomaga walkę z wirusami oraz produkcję nowych komórek ochronnych.

W suplementy z witaminą C i D zaopatrzysz się w aptece; oferuje je również niejeden sklep internetowy ze zdrową żywnością i naturalnymi preparatami.

Probiotyki, kwasy omega i inne istotne składniki

Odporność bierze się z jelit – dlatego ważne jest dbanie o florę bakteryjną zlokalizowaną w tej części ludzkiego organizmu. W tym celu przyjmuje się probiotyki – które wspomagają funkcjonowanie naszej naturalnej „bariery ochronnej” obecnej w układzie pokarmowym.

Cynk to mikroskładnik niezwykle istotny dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Regularna suplementacja cynku przynosi rozmaite korzyści – od poprawy pracy układu odpornościowego, po poprawę kondycji skóry i włosów. Cynk chroni przed szkodliwym wpływem wolnych rodników oraz wspomaga pracę limfocytów T – naszych naturalnych pomocników w walce z intruzami.

Kwasy omega 3 to niestety często ignorowany składnik. Tymczasem, przyjmowanie odpowiednich ilości kwasów omega 3 jest niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Kwasy te wywołują rozmaity wpływ w ludzkim organizmie – wspomagają odpowiedź immunologiczną, aktywują komórki ochronne, stymulują oraz usprawniają ich pracę.

Jakie suplementy polecamy na poprawienie odporności?

Osobom poszukującym sprawdzonych sposobów na poprawienie działania układu odpornościowego polecamy sięgać po tran. Jest to olej z wątroby dorsza, w którego składzie znajdują się zarówno witaminy jak i kwasy tłuszczowe.

Aloes to kolejny warty przyjmowania produkt – występuje w różnych postaciach przeznaczonych do przyjmowania doustnego – tabletek, soków, proszków. Za każdym razem, są to produkty bogate w witaminy i mikroelementy, które wspomagają pracę naszego układu odpornościowego. Aloes pozytywnie wpływa na produkcję komórek odpornościowych oraz ich walkę z obecnymi w organizmie szkodnikami.

Jeżówka purpurowa to wybór dedykowany dla osób szczególnie narażonych na infekcje dróg oddechowych. Regularnie spożywana, jeżówka aktywuje pracę komórek układu odpornościowego oraz wspomaga eliminację wirusów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.