Loading...
JedzenieUroda

5 kg z dietą dr Dąbrowskiej w krótkim czasie – czy to możliwe? Jakie efekty można osiągnąć z dietą dr Dąbrowskiej?

Warzywa i owoce stosowane w dicie Dąbrowskiej

O diecie dr Dąbrowskiej zrobiło się głośno kilka la temu. Dieta warzywno-owocowa, efekty, które przerastają najśmielsze oczekiwania, zdawały się wręcz krzyczeć nagłówki artykułów w internecie. Efekty diety Dąbrowskiej rzeczywiście często przechodziły ludzkie pojęcie, niestety w większości jednak nie ze względu na cudowne właściwości, ale dlatego, że dieta opierała się na zaledwie 800 kcal. Przyznajmy jednak, że na dłuższą metę niemożliwym jest życie na diecie 800 kcal. Stosowanie diety Dąbrowskiej, dieta dąbrowskiej efekty, dieta dąbrowskiej opinie oraz dieta dąbrowskiej ile się chudnie – zagadnienia te będą głównym tematem niniejszego artykułu. Na początku skupmy się na faktach.

Jakie są założenia diety dr Dąbrowskiej? Czy Dieta dąbrowskiej efekty są zaskakujące?

Z założenia dieta ta jest dietą niskokaloryczną, dokładniej mówiąc dietą owocowo-warzywną, która ma za zadanie wprowadzić nasz w organizm w proces autofagii. Autofagia to pojęcie określające samooczyszczanie organizmu z uszkodzonych części bądź całych komórek. Dochodzi do niej w momencie, gdy organizm nie otrzymuje wystarczającej liczby kalorii, co za tym idzie energii do budowy i regeneracji, głównie z białek i tłuszczy. Na skutek niedoboru energii zaczyna rozkładać to co niepotrzebne lub szkodliwe, między innymi właśnie uszkodzone fragmenty własnych komórek i wszelkiego rodzaju złogi. Efekty diety dr Dąbrowskiej pojawiają się szybko, głównie dzięki temu, że ograniczając znacznie spożycie kalorii przede wszystkim, tracimy wodę. U osób, które borykają się z nadwagą lub problemem zatrzymującej się w organizmie wody, spadek masy ciała jest wyraźny, nie mniej jednak krótkotrwały. Jakie jeszcze dieta dąbrowskiej efekty może nam dać? Czy aby na pewno będą one zdrowe?

Dieta dr Dąbrowskiej – co można jeść?

Jak już wspomniano, dieta dr Dąbrowskiej to dieta owocowo-warzywna. Nie znaczy to jednak, że owoce i warzywa są głównymi składnikami tej diety. Są jej jedynymi elementami, dodatkowo istnieją pewne ograniczenia, jeśli chodzi o spożywane produkty. Pierwszym ograniczeniem jest liczba kalorii, jaką możemy maksymalnie zjeść w ciągu dnia. Nie powinna, a właściwie nie może ona przekroczyć 800 kcal. Ilość jedzenia jest zależna od nas, ważne, by trzymać się tej granicy. Dodatkowo ograniczeniem są same warzywa i owoce. O ile w przypadku warzyw możemy jeść prawie wszystkie, pomijając oczywiście te wysokoskrobiowe, jakimi są ziemniaki czy bataty, o tyle z owocami jest dużo gorzej.

Dieta Dąbrowskiej ile się chudnie? Jakie produkty wchodza w skład diety dr Ewy Dabrowskiej?

Dieta dr dąbrowskiej – dozwolone produkty:

1. Warzywa

  • korzeniowe (np. marchew, buraki, pietruszka, seler),
  • kapustne (kapusta, kalafior, brokuły),
  • cebulowe (cebula, por),
  • liściaste (sałaty, wszelkiego rodzaju zioła, seler naciowy),
  • dyniowate (cukinia, bakłażan, kabaczek, ogórki),
  • psiankowate (z wyjątkiem ziemniaków – pomidory, papryka).

2. Owoce

  • jabłka,
  • jagody,
  • grejpfruty,
  • cytryny.

Jak widać, nie ma tego zbyt dużo, przynajmniej w przypadku owoców.

W założeniu etap jedzenia, tak niewielkiej ilości warzyw i owoców to etap pierwszy – oczyszczający. Może w nim dochodzić do tzw. kryzysów ozdrowieńczych, w których to osoby stosujące dietę, mogą odczuwać skutki teoretycznie już dawno przebytych chorób lub urazów. Zazwyczaj trwają one kilka dni i samoczynnie przechodzą.

Warzywa w dicie dąbrowskiej
Źródło: Pexels.com

Drugim etapem jest wychodzenie z diety. Jest to jak najbardziej słuszne założenie, gdyż każda dieta nie powinna kończyć się nagłym powrotem do starych nawyków. Z tym bywa jednak różnie. Dr Dąbrowska zachęca do jedzenia w dalszym ciągu dużej ilości warzyw i owoców, aby dieta dąbrowskiej efekty zostały utrzymane, ale także wprowadzania pełnoziarnistych zbóż, kasz i przetworów mlecznych. Etapem drugim jest więc dożywotnia zdrowa i dość nieźle zbilansowana dieta.

Dieta Dąbrowskiej opinie i efekty jej stosowania

Teraz słów kilka na temat dieta dąbrowskiej opinie. Opinii na temat diety owocowo-warzywnej na forach można znaleźć bardzo dużo. Z reguły panie, bo to one najczęściej decydują się na tego typu diety odchudzające, zachwalają szybką i znaczną utratę wagi. 5 kg z dietą dr Dąbrowskiej, efekty po 2,3 lub maksymalnie 4 tygodniach napawają entuzjazmem. Jakie w takim razie będą efekty po 6 tygodniach diety, czyli po czasie najbardziej zalecanym przez pomysłodawczynię tego sposobu odżywiania?

Dieta Dąbrowskiej efekty

Podobno organizm ma się odbudować, oczyścić ze złogów, zanieczyszczeń i wszelkiego rodzaju chorób, które wywołane są nadmiarem jedzenia. W rzeczywistości proces autofagii może faktycznie mieć miejsce i zbędne produkty przemiany materii, a także część uszkodzeń i nadmiernych kilogramów zniknie, pytanie tylko na jak długo?

Dieta Dąbrowskiej ile się chudnie?

W momencie kiedy powrócimy do dawnego trybu życia, nasz sposób odżywiania znów przybierze dawną formę, utracone kilogramy wrócą i to z nawiązką. 800 kcal dziennie przez kilka tygodni to czysta głodówka, która może prowadzić do wycieńczenia organizmu. Dodatkowo brak białka, tłuszczy, szczególnie w postaci nienasyconych kwasów tłuszczowych czy węglowodanów, w ilości większej niż te obecne w 1 jabłku i innych niskokalorycznych warzywach dziennie, nie pozwoli nam na prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia, nie mówiąc o pracy umysłowej czy jakimkolwiek wysiłku fizycznym.

Faktyczne efekty diety dąbrowskiej i czy warto zaczynać tę dietę?

W rzeczywistości większość osób po diecie dr Dąbrowskiej przybiera na nowo utracone wcześniej kilogramy. Dopada ich niestety tak zwany efekt jojo. Jeśli chodzi o ozdrowienie i oczyszczenie organizmu to jak najbardziej, dieta oparta o owoce i warzywa jest dobrym pomysłem. Przy dużym spożyciu błonnika, a także czystej wody na pewno uda nam się dużo skuteczniej pozbyć produktów przemiany materii. Dieta dąbrowskiej ile się chudnie? Warto pamiętać, że nie ma diety cud. 5 kg z dietą dr Dąbrowskiej to świetny chwyt marketingowy. Prawdziwe efekty wymagają dłuższego niż 6 tygodni jadłospisu, opartego o znikomą ilość jedzenia, a także o regularnie uprawiany ruch.

Raz na jakiś czas warto zrobić sobie i swojemu układowi trawiennemu taki detoks, kilka dni na diecie lekkostrawnej, opartej o warzywa i owoce nikomu jeszcze nie zaszkodziło. Jeśli natomiast zależy nam na skutecznej i długofalowej utracie zbędnych kilogramów, musimy niestety nastawić się na ciężką pracę, która może potrwać miesiącami, a niekiedy nawet latami. Ważne, aby nastawić się pozytywnie do czekających nas zmian i potraktować stosowanie zdrowej diety nie jako chwilową modę, ale jako sposób na zdrowe i długie życie!

Źródła:

  1. Dieta dr Ewy Dąbrowskiej. Fenomen samouzdrawiającego się organizmu. Jak działa post warzywno-owocowy, Dąbrowska Ewa, Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM, 2019.
  2. Żywienie człowieka. Tom 1. Podstawy nauki o żywieniu, Gawęcki Jan, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.