Loading...
Jedzenie

Dlaczego dieta-głodówka jest niebezpieczna?

Deska do krojenia z nożem

To, że głodówki nie są bezpieczne wiemy już wszyscy – badania jasno wskazują, że brak jedzenia nie jest rozwiązaniem na szczupłą i przede wszystkim zdrową sylwetkę. Każdy profesjonalny dietetyk internetowy i stacjonarny jak mantra powtarza, że diety 1000 kcal są szkodliwe, że nie dostarczają wystarczającej ilości energii i przyczyniają się do poważnych niedoborów. Jeśli jednak, z jakiegoś powodu, nadal zastanawiasz się czy nad wprowadzeniem tej rygorystycznej diety – sprawdź czym może to skutkować.

Efekt jo-jo

Zastanów się: przez jaki czas jesteś w stanie trzymać tak skrajną dietę – miesiąc, dwa, trzy? Po pewnym czasie, nawet jeśli osiągniesz swój postawiony cel, będziesz chciał wrócić do „normalności”. Twój organizm będzie samoistnie dążył do zaspokojenia swoich niedoborów, a twoja motywacja po schudnięciu opadnie. Skusisz się na jeden zakazany produkt, potem drugi. Z czasem twoja dieta zacznie wyglądać tak jak przed głodówką. Problem polega na tym, że twój metabolizm już zdążył znacząco zwolnić, a inteligentny organizm nagromadził swoje zapasy, nie chcąc doprowadzić do wyniszczenia. Gdy zaczniesz jeść odpowiednią ilość kalorii, senny organizm nie zdąży tych składników metabolizować – jak łatwo się domyślić jest to prosta droga do powracających (i to z nawiązką!) kilogramów.

Niedobory witamin

O ile głodówka obejmuje jeden dzień – problem praktycznie cię nie dotyczy. Co jednak się dzieje, gdy trwa tygodnie lub miesiące? Odpowiedź jest prosta: brak niektórych składników wpływa na nieustające braki najważniejszych witamin i minerałów. W końcu, jak mamy dostarczyć witaminę B12, skoro nie jemy mięsa? Jak dostarczyć mamy wapń, gdy nie spożywamy orzechów lub kefiru? Zamiast tego zaczynamy dostrzegać niepokojące objawy, które sygnalizuje nam walczący organizm. Wypadające włosy, bladość cery, łamliwość paznokci, osłabienie, senność, zanik miesiączki, migreny i drażliwość. Wymieniać można w nieskończoność, a wszystko to jest efektem niezbilansowanej i zbyt ubogiej w składniki diety. Więcej o znaczeniu witamin w naszym organizmie przeczytać możesz na: https://michalwrzosek.pl/category/suplementacja/.

Trudność w zachowaniu aktywnego trybu życia

To dzięki diecie bogatej we wszystkie składniki, możesz z całą efektywnością udać się na basen, siłownię czy salę treningową. Gdy organizmowi nie dostarczasz wystarczającej ilości energii, z czasem, brakuje ci siły by podjąć aktywność fizyczną.  O ile na początku pozbędziesz się wody, o tyle potem zaczniesz pozbywać się również mięśni, które są niezbędne do zachowania min. poprawnej postawy. Jednym zdaniem – Twoja sylwetka nie wygląda na zdrową, pełną siły i wigoru. Mając do wyboru intensywny trening i wygodne łóżko – z całą pewnością wybierzesz drugą opcję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.