Loading...
Uroda

Cellulit na udach, jak walczyć z opornym przeciwnikiem?

Kobieta na plaży z aperatem.

Cellulit to z pewnością jeden z największych wrogów jędrnej i gładkiej skóry. Problem w tym, że – jak wytrawny przeciwnik – pojawia się on często w najmniej spodziewanych miejscach. Tak też jest z udami, na których bardzo często się on „zagnieżdża”. Jak zatem go wyeliminować? Co zrobić, by znów nosić tak zwane kuse spódniczki i nie bać się stroju kąpielowego? Poniższy artykuł będzie odpowiedzią na te pytania.

Cellulit na udach – problem, którego nie warto bagatelizować

Na początku zaczyna się niewinnie… W miejscu ściśnięcia skóry pojawiają się charakterystyczne grudki, które – tylko na pozór – są ledwie widoczne. Niestety z biegiem czasu grudki te rosną i rosną, aż można je zobaczyć nawet wtedy, gdy skóra nie jest już ściskana, ani też w jakikolwiek inny sposób obciążana. Cellulit na udach – bo właśnie o nim mowa – to po prostu nadmiar odkładającej się tkanki tłuszczowej. Co może wpłynąć na jego powstawanie?

  1. Siedzący tryb życia – ciągły ucisk na tylną część nóg skutecznie utrudnia przepływ krwi, a co za tym idzie powoduje szybsze odkładanie się tkanki tłuszczowej.
  2. Brak aktywności fizycznej – ruch pozwala spalić tkankę tłuszczową z każdej części ciała, w tym również z ud.
  3. Zbyt mała ilość spożywanej wody – ciecz ta odgrywa olbrzymią rolę w organizmie i wpływa też na przyspieszone oczyszczanie skóry z nadmiaru toksyn (w tym tłuszczów).
  4. Niezdrowa dieta – jest to bardzo szerokie pojęcie, które dotyczy spożywania zbyt tłustych i nadmiernie przetworzonych potraw, ostrych przypraw, a nawet nieregularnego spożywania pokarmów.
  5. Problemy hormonalne – za powstawanie cellulitu mogą być też odpowiedzialne wahania poziomu hormonów, które utrudniają usuwanie tłuszczu z tej części ciała.
  6. Nadwaga i otyłość – nadmiar tkanki tłuszczowej powoduje jej odkładanie pod powierzchnią skóry.

Sposób na cellulit

Zgodnie z tym co zostało napisane na wstępie, cellulit jest bardzo wymagającym przeciwnikiem. Dlatego chcąc z nim walczyć, trzeba działać w sposób wielopłaszczyznowy.

  • Walka z cellulitem „od środka” – nadmierną warstewkę tłuszczu można usunąć za pomocą aktywniejszego trybu życia, dbania ciało, a także – co oczywiste – odpowiedniej diety, Warto też pić odpowiednią ilość wody, gdyż może ona pobudzić układ krwionośny do efektywniejszej pracy.
  • Walka z cellulitem „od zewnątrz” – to różnorodne ćwiczenia, które mają zniszczyć go w sposób biochemiczny, ale też mechaniczny. Okazuje się że zwykłe, mechaniczne oddziaływanie na cellulit za pomocą dedykowanych narzędzi, może doprowadzić do rozbicia jego struktur. Opcjonalnie można też postawić na mniej standardowe rozwiązania, takie jak bańki chińskie.

Ćwiczenia – co zrobić by zmniejszyć cellulit?

W walce z cellulitem na udach najskuteczniejsze pozostają oczywiście… ćwiczenia. Naturalnie nie chodzi tu o specyficzne, konkretne ćwiczenia, lecz przede wszystkim o zwiększoną aktywność fizyczną. Nawet, jeśli zmienione cellulitem okolice nie zostaną poddane bezpośrednim ćwiczeniom, to i tak zmiany te (o ile są na pewnym poziomie) zostaną z biegiem czasu zlikwidowane dzięki ujemnemu bilansowi energetycznemu.

Dobrym rozwiązaniem jest tu wysiłek o średniej lub dużej intensywności, czyli m.in. trening cardio. Jego zaletą – oprócz spalania tłuszczu – jest też skuteczne oczyszczenie skóry z różnorakich toksyn. Najlepiej, jeśli ćwiczenie to przeprowadza się od 3 do 4 razy w roku, a ono samo trwa przez mniej więcej godzinę. W tym przypadku doskonałą metodą aktywności jest pływanie, jazda na rowerze, fitness, taniec, ale też bieganie.

Alternatywą dla cardio mogą być też treningi siłowe, a także – w formie doraźnej – ćwiczenia na uda. Można więc postawić na klasyczne, choć niezwykle skuteczne przysiady, wypady a nawet… wymachy nóg. Rzecz jasna jeśli ktoś w tej materii jest osobą początkującą, to nie musi od razu nadmiernie się obciążać. Na tym etapie wystarczy wykonać po 15 powtórzeń każdego z w/w ćwiczeń, po czym dopiero z biegiem czasu należy wprowadzić dodatkowe obciążenie. Przy regularnym ćwiczeniu pierwsze efekty można zauważyć już w mniej więcej 2 – 3 tygodnie.

Jedzenie w walce z cellulitem

Same ćwiczenia to nie wszystko, gdyż walka z cellulitem ud powinna odbywać się również na poziomie dietetycznym. Co zatem jeść, by oczekiwany efekt pojawił się jak najszybciej? Najlepiej postawić na zdrowe potrawy, w skład których – oprócz tłuszczu i węglowodanów – wchodzi pokaźna ilość warzyw, ziół i oczywiście owoców. Można też (o ile to możliwe) postawić na produkty pełnoziarniste.

Poza tym unikać należy słodyczy, nadmiernej ilości soli, a także produktów spożywczych o wysokim stopniu przetworzenia. Pod żadnym pozorem nie należy pić słodzonych napojów gazowanych, a zastąpić je należy czystą wodą i to najlepiej niegazowaną. Należy też pamiętać o w miarę regularnym piciu około 2 litrów wody na dobę. W przeciwnym razie efekt zmian skórnych może się pogłębić na skutek pojawienia się cellulitu wodnego.

Domowe sposoby na walkę z cellulitem ud

Jak się pozbyć cellulitu z ud za pomocą tradycyjnych, domowych sposobów? Jednym z nich (o którym więcej można przeczytać na np. kowalezdrowia.pl) jest masaż bańkami chińskimi, który – co ciekawe – można z łatwością wykonać w domu. Nawiasem mówiąc, jest to bardzo skuteczna metoda walki z tzw. pomarańczową skórką, gdyż przynosi ona pierwsze efekty już po około 2 tygodniach. Dzięki chińskim bańkom skóra w miejscach zmienionych przez cellulit staje się bardziej miękka, jędrna i oczywiście gładka. Mimo to należy pamiętać, że pierwszy masaż należy wykonać w profesjonalnym gabinecie medycyny estetycznej, gdyż warto sprawdzić, jak do tej kwestii podchodzą profesjonaliści. Potem już można wykonać ten zabieg w domu i to koniecznie na skórze pokrytej tłustym olejkiem. Zaleca się też, by w trakcie masażu każdy ruch był wykonywany w stronę „do serca”, a czas wykonania masażu określonej partii ciała, nie przekraczał standardowych 2 – 3 minut.

Opcjonalnie można skorzystać z dobrodziejstw, jakie daje zmienny prysznic. Co ważne – zabieg ten można przeprowadzić całkowicie za darmo i w taki sposób, jaki jest dla danej osoby najbardziej komfortowy. Aby zobaczyć pierwsze efekty stosowania prysznica, trzeba poczekać minimum 3 – 4 tygodnie. Proces ten rozpoczyna się od polewania ciała ciepłą wodą, a następnie na gwałtownym obniżeniu temperatury wody do najniższej, możliwej wartości. Oczywiście oddziałuje się w ten sposób wyłącznie na zmienione cellulitem fragmenty skóry. Warto też podkreślić, że taki prysznic powinien trwać co najmniej 5 minut. W związku z tym, że jego „miejscem docelowym” będą uda, to nie powinien on doprowadzić do żadnych perturbacji po stronie serca i układu sercowo – naczyniowego. Zaleca się też, by zmiany temperatury odbywały się nie częściej niż co 30 sekund.

Kolejny, sprawdzony sposób na cellulit to znany wszystkim paniom… wałeczek inaczej zwany rollerem. Oczywiście w celu przeprowadzenia tego ćwiczenia nie trzeba posiadać skomplikowanego i często drogiego sprzętu. Opcjonalnie można wykorzystać dowolne narzędzie, które wywoła w miarę intensywny ucisk na powierzchnię zmienionej cellulitem skóry. Zasada jego działania jest tu bardzo prosta: jego twarda, niejednolita struktura oddziałuje bezpośrednio na tkankę tłuszczową i rozbija ją na mniejsze fragmenty. Dzięki temu – wydawałoby się – prostemu procesowi – jej cząstki są znacznie łatwiej rozbijane i odprowadzane do krwiobiegu. Oczywiście tak jak w przypadku powyższych, domowych zabiegów, konieczna jest tu pewna regularność i determinacja.

Podsumowanie

Najskuteczniejszym orężem w walce z cellulitem na udach jest cierpliwość i regularność. Wszystkie powyższe metody – wraz z odpowiednią dietą – pozwalają wyeliminować cellulit w praktycznie każdym przypadku. Należy jednak pamiętać, że najbardziej inwazyjne zmiany, trzeba już usuwać za pomocą narzędzi stricte leczniczych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.